Val av racer?

Hej!

Jag har tittat runt en hel del nu på olika modeller av racer. Prisklassen jag titta på ligger runt 7000 kronor. Jag har hittat 4 cykelmodeller, vilka känns som en bra start för en nybörjare som mig. =P

- MERIDA ROAD 880-16
- MERIDA ROAD 901-16
- Crescent Nano
- Nishiki Criterium

Jag vill att cykeln ska tåla minst en Svensk sommar (ni vet ju hur det kan bli =D) i kombination med en upp till 300 mil lång resa.

Vilken av modellerna tror ni kommer passa mig? Eller har ni tips på någon annan modell i snarlik prisklass så går det även bra.

Jag är glad för all hjälp jag kan få!

//Tobbe

Nya racercyklar

Verkar behöva tas helt i sär och tömmas på brotchspån! MTL behandlas på insidan , smörjas och sättas ihop igen.
Hittar du en cykel där rammåtten stämmer med dina krottsmått torde ingen av dina sökta uppgifter var omöjligt att uppfylla, med råge oavsett vald cykel.
Men i underkanten där du lagt dig handlar det mest om din känsla, inte vad vi tycker...Så mitt råd till dig blir, finn rätt storlek provcykla och den du trivs bäst med är ditt rätta val.
//J

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Om du är beredd att gå upp 4 papp så brukar CykelCitys Columbus Pinta vara ett bra val, bra pris/prestanda. Men jag skulle definitivt ha slängt ett öga på begagnatmarknaden, det är många som nu i början på cykelsäsongen byter upp sig. En beg cykel för 5000 och ett par nya hjul och nytt kedja+bakkransar kan vara ett klipp :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips