Vakkotavare-Kebne?

Hej!

Under våren drev jag och en kollega ett Hälsoprojekt på högstadiet där jag arbetar som kurator. I somaras var vi och vandrade med den gruppen runt Kebnekaise. Vi gick Nikkaloukta-Tarfala-Kebne fjällstation-Nikkaloukta. Vi låg ett par nätter vid fjällstationen och gick den guidade turen till toppen.

Denna resa var helt fantastisk och detta läsår har vi fått möjligheten att göra det igen. Vi har startat en grupp där vi kommer förbereda oss inför en vandringsresa till sommaren. Men vi hade tänkt gå en annan tur. Första tanken var att åka till Abisko och gå därifrån till Nikkaloukta via Kebne men det skulle ta för lång tid.

Vårt förslag nu är att gå från Vakkotavare och till Kebne, stanna där några dagar och sen vidare till Nikkaloukta.

Min undran nu är om någon här har erfarenhet av den sträckan? Hur ser det ut? Något speciellt man bör se? Beräknad tid till fjällstationen vid Kebne? Andra tips/idéer?

Hoppas någon tar sig tid att läsa och svara!

Mvh
Sedis

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Tack för att du länkade till min dagbok, Thure! :)