världen är inte sig lik...

Ser spänannde ut!
Är det nån ram i den överhuvudtaget?

I PDFen jag postade tidigare så står det "light frame construction".

Sen är det ju självklart man får tycka vad man vill om färgen men så jävla farligt är det väl ändå inte. Och vi får väl se om den kommer i fler färger, den finns ju knappt i butik ännu.

Men istället för att gnälla och kalla det spygrön kan man väl säga pistagegrön kanske?
pistage.jpg
 
Edit: Pucktvåa....

Skönt att man inte är ensam om att gilla trevliga färger då ;)

nmr: jag tolkar pdf:en och bilden som att fickan på mitten har en rullöppning. Däremot har jag ingen aning om den stora öppningen har en minificka...

den ska ha en ram, "lightweight frame construction" som det står i pdf:en.


Hmmm, det låter som jag läser ur en bibel just nu....läs i "pdf:en" så hittar du ditt svar :)
 
tror det finns en alu ram i den. Har någon sett den i ngn butik?

Jag betvivlar starkt att det är en alu ram i den. Var skulle den sitta?
Däremot kanske den har två stänger i alu, alternativt kolfiber eller liknande. "Lightweight frame construction" kan likväl innebära att det är ett cellplasts-stycke som sitter i ryggen.
//Peter
 
Det är två alu stänger som man dessutom kan ta ur när man vill packa ihop den. Det tar ca 30 sekunder att göra det....
 
Jag betvivlar starkt att det är en alu ram i den. Var skulle den sitta?
Däremot kanske den har två stänger i alu, alternativt kolfiber eller liknande. "Lightweight frame construction" kan likväl innebära att det är ett cellplasts-stycke som sitter i ryggen.
//Peter

ok, fattade inte att det var skillnad på alu ram vs. alu stänger, dom är väl också en del av ramen? men ok, det var alu stänger som jag menade så att det inte blir några missförstånd. Skulle vara roligt att se den i verkligheten, se om den gröna färgen gör sig bättre.
 
ok, fattade inte att det var skillnad på alu ram vs. alu stänger, dom är väl också en del av ramen? men ok, det var alu stänger som jag menade så att det inte blir några missförstånd. Skulle vara roligt att se den i verkligheten, se om den gröna färgen gör sig bättre.

Tja! Det är kanske bara jag?
Men jag ser en ram som sitter ihop som ett system och som samverkar typ i en fyrkant eller triangel. Detta kan då överföra vikt till höfterna. Jämförbart med "riktiga" ramryggsäckar.
Stående stänger ser jag mer som ett system som styvar upp "ryggplattan". Denna funktion överför inte vikt till höfterna, i sig, utan då är det ryggsäckens styvhet i sig som överför vikten. Jämförbart med mjuka "lättpackarryggsäckar".

Men det är "kanske" bara jag som ser det så här men det var absolut inte menat som någon kritik (hoppas du inte uppfattade det så).

//Peter
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
komfortPerZonen Blöta trailrunners när man inte rör på sig? Lättpackning 56
Kilo Lima Äta upp sig innan vandring Lättpackning 49

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.