Väderskydd till PDA

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Hej,

"En bekant har ett sådant fodral till sin ipaq, han är nöjd
/Runar"

Vet du om det är möjligt att få plats med strömmatning
till PDA:n eller får inte kontakten plats?

//
Stefan

Han fick göra ett uttag för kontaktstycket, men någon risk för vatteninträngning kan nog uteslutas

Själv har jag gjort mitt väderskydd av en rektangulär plastflaska (bilvax) med ett pålimmat plexiglas som är helt öppet nertill och har varit med om både snöstorm, regn o kyla på min snöskoter utan att ipaqen har protesterat det minsta
/Runar

Tack för infon.

Låter som om det får bli en sån lösning, PDA med väderskydd. Man blir du väldigt flexibel när det gäller kartmaterial.

//

Stefan

Ortlieb

OtterBox verkar ju väldigt robust när man ser på bilden.

Själv har jag hittat Ortliebs kartfodral i genomskinligt gummi med en nedvikbar fuktspärr med kardborrestängning som har funkat bra för min Palm och mobiltelefon när jag har varit ute och farit på platser där man inte är riktigt säker på om ryggsäcken kommer bli genomblöt eller inte..

Inte lika robust som OtterBox verkar vara, men funkis och flexibelt och finns i flera storlekar. Du hittar dessa fodral i de flesta friluftsaffärer, tror jag.

/jerker.

[Ändrat av bleckert 2004-01-20 kl 13:35]

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips