Ryggsäck 60-75L, köpråd?

Kika på vad för funktioner som fyller dina behov bäst. Jag uppskattar fickor på höftbältet vilket tillåter mer avskalade byxor för min del. Stretchfickor på sidorna av ryggsäcken är bra att ha. Inte alla säckar som har det som standard (Klättermusen b.la). Sen dessutom ska ju bärsystemet funka för just dig.

Kajkan i all ära - äger en 75l - den är tung. Smått bylsig. Skön att bära men i mitt fall är det väldigt sällan jag fyller den med min nuvarande utrustning. Min nuvarande trotjänare är Klättermusens Tor 60L. Sjukt skönt bärsystem men saknar vitala funktioner som fickor på höftbältet och har bara en stretchficka på sidan. Mao inte helt rätt val för mig i efterhand. Skulle jag tillåtas göra om det köpet så skulle jag nog titta på en Fjällräven Abisko 55/65l istället

Ett annat alternativ istället för att låsa sig vid detaljer om fickor på bältet etc. är att helt fokusera på en säck ”du gillar” & sedan som vi gör med motorcyklarna lägga till/ta bort/förändra tillverkarens design så det funkar perfekt för just dig för vilken säck/motorcykel är 100% för alla? Ingen.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

avslutad210712

Gäst
Osprey Aether 70 liter

har burit över 20 kg utan problem med bärsystemet

Du kommer få lika många svar som det finns ryggsäckar på marknaden :)

Jag är nöjd med min Exped Lightning (60l) + Exped Flash Pocket (10ish l)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips