Vad tycks om nya tidningen Paddling

jag tycker det är kanon att förbundet ryckt upp sig
Klart bättre än Kanotnytt. eller vad tycker ni?

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
långfärd...

Anders paddlar; sa:
Helt klart bättre! Snyggare layout och intressantare innehåll.

Jag tycker det är bra att man tagit tur/långfärdspaddling på allvar då många nya kajak-paddlare tillhör jsut denna kategori. Kul läsning och lagom blandning av diciplinerna (polo, tävling, tur, fors).

Fortsätt och gärna fler tur- och träffreportage.

/Patrik, skärgårspaddlare i kajkklubben Eskimå Karlskrona, http://www.eskima.se

Nej

Ledsen att behöva säga det, men det här var nog det sämsta jag har sett på länge.
Visserligen lite roligare spriding av ämnen än i föregångaren Kanotnytt, men formen är en total katastrof.
Extremt rörig layout, ett myller av olika typsnitt o färger och "jättekul" lek med skuggor, ramar osv. Och nej, det blir inte bättre för att man kör med extra glättigt papper.
Hade jag jobbat som lärare på Bergs reklamskola så hade jag tagit med det här som avskräckande exempel - bara för att alla kan sätta på en dator så betyder det som synes inte att alla kan hantera den.
Om det bara handlat om ännu en vanligt privatfinansierad tidskrift hade jag inte orkat bry mig, men ska det här verkligen vara ett officiellt organ för SKF?
Som sagt, ursäkta att det låter lite surt men jag är ganska engagerad i både formgivning och paddling och jag tycker kanotsporten förtjänar bättre.
/ Ulf

Jag håller fullständigt med om Ulf kritiska synpunkter. Layouten ger intryck av gratis reklamtidning. Men det här kan vara början på något nytt och bra. Nu kanske vi kan få en riktig paddeltidning på svenska - och som blandar alla dicipliner.
Nästa nummer blir nog bättre. Lycka till på redaktionen.

Jo, jag håller med Ulf. Blandningen av fonttyper, storlekar och färger är inte speciellt lugnande för ögat. Vissa uppslag tycker jag är trevliga medan andra är en smet av text, ramar och bilder.
Det är svårt att få en överblick av tidningens innehåll.

Resultatet är dock betydligt trevligare än Kanotnytt vars sista nummer var riktiga sömnpiller. Ser fram mot nästa nummer.

Fräsch tidning

Jag störs inte alls av det ni gnäller över.

Bra redigerat med korta innehållsrika texter och aptitliga bilder.

Hoppas de säljer mer annonser också så att satsningen betalar sig.

Jag gillar Magnus Fishers formulering som var något i stil med.

Det är bättre med ett fåtal bra grejor än många bra ha grejor.

Finns tidningen på webben för de som inte är med i en kanotklubb?

Thure

Re: www.kanot.com

thureb; sa:
Siven; sa:
skall nog finnas på pressbyrån oxå.

Enligt hemsidan skall den delas ut vid tävlingar och liknande.

Thure

Och i tidningen fanns en kupong för prenumeranter som inte är med i kanotförbundet. Om man blir med i kajakklubb så får man ju förutom tidning både försäkring och klubbgemmenskap på köpet.

Rekommenderar klubbmedlemskap.

/Patrik

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips