Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Vad pysslar de med på Addnature?
- Trådstartare milko
- Start datum
Lite synd att de slutat med fri frakt, deras styrka har ju varit deras stora sortiment och låga priser (fri frakt, fri retur).
Addnature har fortfarande fri retur, prisgaranti och 365 dagar öppet köp. Och över 299 kr skickar dom fraktfritt inom Sverige och på beställning upp till 299 kr tillkommer en fraktavgift på 29 kr och det är billigt!
Mvh troswe
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Först. Även jag har handlat mycket på Addnature, och varit nöjd. För ett par år sedan ringde de till och med upp mig när något blev fel. Så jag har varit nöjd. Jag har rekommenderat det till andra. Det som stör mig nu är att jag inte får något svar alls. Inga livstecken.
Jag har ringt dem, två gånger. Efter betalningspåminnelse. Fick då svaret att något hade blivit fel och att det skulle fixas till. Det tyckte jag var ok. När jag fick brev från Inkasso ringde jag givetvis direkt. Den enda förklaring jag fick var att Klarna hade skickat dubbla fakturor. Men Addnature kunde ändå se till att fakturan hos Inkasso försvann. Jag förstår inte riktigt hur det gick till. Jag försökte få ut hur det egentligen kunde hända, och om något skulle göras för att det inte skulle göras igen men personen på telefon kanske inte var rätt person att tala med.
Ett fysiskt besök är svårt då jag bor i Kiruna. Jag ska kontrollera att jag skickar till rätt e-post (även jag kan fela). Jag tycker att en utförlig förklaring och en ursäkt hade varit på sin plats. Sen skulle jag önska mig att de gjorde något för att se till att det inte skedde igen. Jag ska även ringa igen, men jag kände inte att den jag pratade med sist kunde göra mycket mer.
/Jimmy
Jag har ringt dem, två gånger. Efter betalningspåminnelse. Fick då svaret att något hade blivit fel och att det skulle fixas till. Det tyckte jag var ok. När jag fick brev från Inkasso ringde jag givetvis direkt. Den enda förklaring jag fick var att Klarna hade skickat dubbla fakturor. Men Addnature kunde ändå se till att fakturan hos Inkasso försvann. Jag förstår inte riktigt hur det gick till. Jag försökte få ut hur det egentligen kunde hända, och om något skulle göras för att det inte skulle göras igen men personen på telefon kanske inte var rätt person att tala med.
Ett fysiskt besök är svårt då jag bor i Kiruna. Jag ska kontrollera att jag skickar till rätt e-post (även jag kan fela). Jag tycker att en utförlig förklaring och en ursäkt hade varit på sin plats. Sen skulle jag önska mig att de gjorde något för att se till att det inte skedde igen. Jag ska även ringa igen, men jag kände inte att den jag pratade med sist kunde göra mycket mer.
/Jimmy
Den enda förklaring jag fick var att Klarna hade skickat dubbla fakturor. Men Addnature kunde ändå se till att fakturan hos Inkasso försvann.
Det har skrivits mycket om Klarna och deras agressiva sätt att driva saker till betalningspåminnelse eller inkasso, ett beteende som skadar deras kunder. Månne är det hos dom problemet ligger och inte hos Addnature?
Addnature har fortfarande fri retur, prisgaranti och 365 dagar öppet köp. Och över 299 kr skickar dom fraktfritt inom Sverige och på beställning upp till 299 kr tillkommer en fraktavgift på 29 kr och det är billigt!
Mvh troswe
Jaha? skrev jag något annat? Jag antar att du jobbar på addnature.
Det är ju helt frivilligt att betala på faktura eller kort, tycker inte man kan skylla Klarnas fel på Addnature det är ju Klarna som skickar fakturan.
Hela deras affärsidé är att leva på påminnelse mm.
Slipp Klarna o betala med kort istället.
Problem med fakturan kontakta utställare, i detta fall Klarna.
Hela deras affärsidé är att leva på påminnelse mm.
Slipp Klarna o betala med kort istället.
Problem med fakturan kontakta utställare, i detta fall Klarna.
Det jag läst att många upplever att de inte har fått första fakturan från Klarna utan bara påminnelsen.
Ibland beror det på att Klarna skickat fakturan till en ett par år gammal adress (en helt annan adress än man beställt produkten till). Tydligen beror det på att första gången du handlar av ett företag som använder sig av Klarna så blir du kund hos Klarna. Därefter är det ditt ansvar att komma ihåg att ändra adress hos Klarna om du flyttar. Att det ändras i folkbokföringen och att du anger en annan adress på beställningen spelar ingen roll, Klarna har din gamla adress i sitt kundregistrer och det är "ditt ansvar".
Ibland beror det på att Klarna skickat fakturan till en ett par år gammal adress (en helt annan adress än man beställt produkten till). Tydligen beror det på att första gången du handlar av ett företag som använder sig av Klarna så blir du kund hos Klarna. Därefter är det ditt ansvar att komma ihåg att ändra adress hos Klarna om du flyttar. Att det ändras i folkbokföringen och att du anger en annan adress på beställningen spelar ingen roll, Klarna har din gamla adress i sitt kundregistrer och det är "ditt ansvar".
Det jag läst att många upplever att de inte har fått första fakturan från Klarna utan bara påminnelsen.
Ibland beror det på att Klarna skickat fakturan till en ett par år gammal adress (en helt annan adress än man beställt produkten till). Tydligen beror det på att första gången du handlar av ett företag som använder sig av Klarna så blir du kund hos Klarna. Därefter är det ditt ansvar att komma ihåg att ändra adress hos Klarna om du flyttar. Att det ändras i folkbokföringen och att du anger en annan adress på beställningen spelar ingen roll, Klarna har din gamla adress i sitt kundregistrer och det är "ditt ansvar".
När du lägger beställningen och skall betala så står ju fakturerings adress eller du fyller i den och sen skickar dom fel.
Det är ju deras fel.
Dessutom så vad jag läst om klarna och vad jag råkade ut för så var det inget fel med adressen.
Dom hade satt det i system. Som en som slutat på klarna bekräftat.
Jag bojkottar klarna nu mer. Även om du betalar med kort så går betalningen genom klarna.
Jag brukar handla med kort, men denna gång hade jag glömt plånboken på jobbet (som sagt är jag inte felfri). Men är det inte Addnature som väljer att använda Klarna, eller måste de använda sig av dem? Om Klarna har problem, kan inte Addnature använda någon annan? Har jag förstått fel?
Idag ringde i alla fall Addnature och förklarade hela ärendet. De har som mål att besvara inom 24 timmar men det tog dock 1,5 vecka i mitt fall. Det hade att göra med stort tryck pga sommarrea.
Svaren de gav nu korresponderade inte med svaren jag fått per telefon tidigare, och de hade gjorts misstag från Addnatures sida. De skulle se över sina rutiner.
Jag uppskattar att de ringde, även om det tog så lång tid. Jag kommer att fortsätta handla där, även om min nöjdhet har gått ner en smula. Min personliga upplevelse är att de inte riktigt hinner med sin verksamhet, som om de vuxit snabbare än de kunnat hantera. Men det är bara min, icke kvalitetssäkrade iaktagelse grundat på leveranstider och tid för behandlande av ärenden.
Jag ger dem en chans till och hoppas att de visar att jag har fel.
MVH
Jimmy
Idag ringde i alla fall Addnature och förklarade hela ärendet. De har som mål att besvara inom 24 timmar men det tog dock 1,5 vecka i mitt fall. Det hade att göra med stort tryck pga sommarrea.
Svaren de gav nu korresponderade inte med svaren jag fått per telefon tidigare, och de hade gjorts misstag från Addnatures sida. De skulle se över sina rutiner.
Jag uppskattar att de ringde, även om det tog så lång tid. Jag kommer att fortsätta handla där, även om min nöjdhet har gått ner en smula. Min personliga upplevelse är att de inte riktigt hinner med sin verksamhet, som om de vuxit snabbare än de kunnat hantera. Men det är bara min, icke kvalitetssäkrade iaktagelse grundat på leveranstider och tid för behandlande av ärenden.
Jag ger dem en chans till och hoppas att de visar att jag har fel.
MVH
Jimmy
Jo, visst är det Addnature som väljer att använda Klarna. För de som driver ett e-handelsföretag är det tydligen VÄLDIGT smidigt att köra med Klarnas lösning. Och det finns få alternativ/konkurrenter. Men jag vill minnas att det var lite skriverier i våras om att CDON skulle dumpa Klarna och skriva ett eget system.
http://www.svd.se/naringsliv/branscher/teknik-och-telekom/cdon-sparkar-ut-klarna_3466780.svd
http://www.svd.se/naringsliv/branscher/teknik-och-telekom/cdon-sparkar-ut-klarna_3466780.svd
Liknande trådar
- Svar
- 8
- Visningar
- 2 K
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg