Vad paddlar du?

Jag kikade i Utemagasinets översikt över vilka långfärdskajaker som finns till salu i Sverige... 185 olika(!).

Även om inte detta forum är helt representativt så skulle det vara kul att göra en liten undersökning. Vad paddlar folk egentligen?

Jag börjar: VKV Seagull Elite

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
VKV SEGULL OFFSHORE OCH EN THULE SAMT KAVAT FRÅN BJÖRN THOMASSON
OCH SNART EN EX SINGLE FRÅN NICK SHADE(GUILLMONT)
SAMT EN ÖLAND FRÅN JOHAN VIRSEN (HAVERIET)
NÄSTA BYGGE BLIR EN K2 FRÅN ONE OCEAN KAYAKS
[Ändrat av morre 2003-02-02 kl 12:43]

Hade en Islander som jag bytte bort på grund av för liten sittbrunn, annars en underbar kajak. Har nu en Kodiak som jag upplever som för vindkänslig och trög. Tror att nästa blir Prijons Millenium i kevlar.
Koivu

Jag paddlar...

slätvatten med en VKV100, på havet en VKV Seagull Elite, Old Town Penobscot 16 längs älven och en Pyranha Sub7 i forsen.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips