Vad paddlar du?

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Feathercraft

Hej,
jag hade en Klepper i ett år, jag började för övrigt med en likandan för 40 år sedan i Tysklan, men nu paddlar jag en Feathercraft Kahuna. Har även provat Feathercrafts K1.
Hälsningar
/Jürgen

Albatross

Ja man verkar ju vara lite utanför när man kommer med sin pråm som heter Albatross. Funkar på alla sätt i 10 år men luckorna är bara skit i dag. Köpte nya men får nog säga att det sved när man fick köpa nya efter 10 år. Lite längre ska plasten hålla.

Vi äro olika, någon med stora fötter, andra korta och vissa breda. Skulle inte tråden spinna vidare mot vilka som är bra mot olika avvikelser mot C50/ sko 42.

Point K1XP & Mari 2 (pointK1S)

Har en Point K1XP och en Mari2 (kajakimporten samma som point S).

Kul undersökning, kommer det någon analys?

Severin

Senaste familjemedlemmen är en Flip Stick från NyaZeeländska Bliss Stick.
Två meter lång går den in i min bil och jag bär den lätt uppför trappen så jag kan ha den i köket.
Fast då är det ju såklart en forslåda och inget man paddlar bandet med, då åker gammelmåsen fram.

JL

Var ute idag på en premiärtur med min nya P65 XP.

Kändes helt OK, inte a lls instabil som jag trodde att den skulle vara. Ska dock komplettera med nån form av fotstöd.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips