Vad paddlar du?

Re: Feathercraft K1

MECKE; sa:
Vid en jämförelse är Feathercraften en drömkajak, den har allt som mina äldre kajaker haft plus möjlighet att förvara i en lägenhet.
Då fattas ju bara möjligheten att stuva ner lägenheten i kajaken också så är ju allting fixat... ;)

Klepper Aerius

Tysk tvåmanna-kajak, isärtagbar, kan bäras på två ryggsäckar. Mycket smidig och tål vilken sjö som helst.
Finns segel som tillbehör.
Används(-es) av svenska kustjägarna.
Kan packa ett antal HUNDRA kilon!

Nypris c:a 30000-40000 men begagnad kanske 9000

Samt ...VKV Seagul Offshore!!!!!!!populär?

[Ändrat av owahlund 2003-06-03 kl 00:37]

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Mer faltkajaker!

Klepper Aerius II Expedition. Klarar atlantkorsningar

Feathercraft K-Light. 14.5 kg, packas i en ryggsäck

Sirius

Jag avnjuter en smäcker Sirius från P&H. Som en brittisk sportbil på vatten.

God tur
/Jon Svärdhagen

VKV Måsen Elit

Ny för i år och efter att ha kapsejsat flitigt så börjar jag undra om jag valt fel...

Lite sjö snett bakifrån så är det förkylt. Lätt att hoppa i igen med hjälp av det förnämnliga VKV räddningssystemet. Men det vore ju kul att kunna ta lite torra långturer också.

Ni som kan, är felet att jag är lång med hög tyngdpunkt eller måste man helt enkelt vara duktig paddlare och behärska roll, stöd och sånt med Eliten?

Jag gilla att sitta med knänen "uppe i nyckelhålet" och då ramlar man ju alltid ur vid 90 graders lutning. Jag har i och för sig vurpat lika bra med knäna inkilade under också.

Min flotta.

Jag paddlar följande:
1) Sea Bear 1 från Paddling perfection på Nya Zeland.
550cm * 60cm.
2) Polar Bear från Paddling Perfection.
610cm * 62cm (K1).
3) Orion från P & H, England
518 * 60cm
4) Mari 4 från Estland
510 * 57cm

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg