Vad, mer än fiskegrejor, bär du med dig när du är ute och fiskar?

1. Kniv och tång (men dessa verktyg är ju nästan obligatoriska vid fiske).
2. Matsäck och helst min kaffepanna och gasbrännare så att jag slipper sörpla termoskaffe... Vid heldagsturer en liten stekpanna, lämpligt matfett och kryddor för att kunna tillaga och avnjuta nyfångad fisk (eller, i värsta fall, ägg och bacon).
3. Kikare. Alla fiskare som inte har tunnelseende är fågelskådare.

Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Allt de här följer med på fisketur..
IMG_20190922_183352.jpg

Är det lite varmare ute släpar jag gärna med mig is. Jag räknar alltså med att få upp en fisk i ätbar storlek.

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Det varierar. Oftast Gevalia mellanrost kokmalet och kaffepanna. Kanske en macka eller korv. Om jag är ute med kajaken, en kylbox för matsäck, agn och fångst. Men nästan alltid ett gott humör.

/John

Hund, sambo, barn. Om det vill sig illa. Annars tycker jag pipan är bra. Vid bottenmete från strand så kan jag ta med en stol, korsordstidning, kikare. Kaffepannan är alltid med.

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.