Vad, mer än fiskegrejor, bär du med dig när du är ute och fiskar?

Ett litet förstahjälpenkit brukar vara med.

Bär också ofta runt på sambo så det blir EFTA hemgång när fisken börjar vakna till liv.
 
Efter en otrevlig upplevelse nyligen (lätt vilse i mörkret med döende telefon) har jag numera alltid med mig powerbank och pannlampa.
 
Min grabb köpte en Savage Gear Magic Scissor i sommars, vilket jag nu alltid har med mig, för att kunna öppna fjäderringar och ta bort krokar, alltid kört med fällkniv och tång innan, så detta blev ett halleluja moment för mig :D
 
Toappr ingår väl i EDC?!?
Så, helt oberoende av varför man lämnat hemmet - fisketur, promenad - eller hela gröna bandet -expeditionen...
Graden av anal fixering varierar från person till person För egen del brukar jag ha vad som behövs (för en tid i ödemarken) i bilens baklucka utan att räkna allt till fiskeutrustningen. Där finns även torkpapper, men de dagar min mage är sådan att jag känner att det måste vara omedelbart tillgängligt brukar jag inte ge mig ut att fiska.
 
Snus är viktigt att ha med och så en kniv. Det hänger med på alla fisketurer.
Ibland tar jag med en tång och solglasögon alternativt en keps.

Vid längre turer så kanske en håv åker med och ryggsäck med vatten eller öl och överdrivet mycket drag och fiskegrejjer som sällan används.

Ska det övernattas så tar jag med hängmattan med myggnät, kudde och en filt. Ibland ett liggunderlag.
Sover som en gud i hängmattan. ddhammocks.com
En liten såg eller yxa och så blir det mat som är lätt att tillaga vid elden.
Det är gott att tugga på en ölkorv också så det är nästan en tradition att ha med.

Toapapper tar man med också om det blir längre tur. Både jag och mitt arsle är överrens att det får vara nog med gräs och mossa.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.