• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

vad lyssnar ni på?

Tystnaden

Var i Saltoluokta förra veckan och upplevde tystnaden.

I snöbivacken var det så tyst att jag kunde urskilja hjärtats första och andra ton när jag låg på vänster sida.

Thure
 
Jaha, det här var ju roligt!

Hm.

Kent, Stina Nordenstam, Ordinaryson, Jan Johansson (inte johansen...), Chet Baker, Lundell, David Gray, Anna Ternheim, Ane Brun, W. Willows, svenskt....
 
Lustigt... varenda klätterråtta jag träffat på lyssnar helt eller delvis på elektronisk musik eller chill eller triphop eller synth eller el-pop eller techno eller öh...trance(?) eller house!

JAG:

ARTIST: OVUCA, Aphex-Twin, Mouse on mars, Squarepusher. Och lite svenskt: Cari Lekebush, Joel Mull, å alla andra nordiska technogudar som sätter graniten i svängning.

Keep up da good job an I will buy ya records!

Ni alla andra som gillar POP: BYT JOBB!

THATHA!
 
HoLen; sa:
Lustigt... varenda klätterråtta jag träffat på lyssnar helt eller delvis på elektronisk musik eller chill eller triphop eller synth eller el-pop eller techno eller öh...trance(?) eller house!
THATHA!

Tycker du det är konstigt. Den sk musiken får mej också att klättra på väggarna.

/g

keep your hands off me 'cause I'm a rocker
 
HoLen; sa:
Lustigt... varenda klätterråtta jag träffat på lyssnar helt eller delvis på elektronisk musik eller chill eller triphop eller synth eller el-pop eller techno eller öh...trance(?) eller house!

Det är ju en jäkla skillnad mellan de där olika stilarna! Ungefär som att säga "alla lyssnar på nån typ av gitarrmusik musik som Winnerbäck eller Napalm Death" :)

HoLen; sa:
Ni alla andra som gillar POP: BYT JOBB!

Duh... det där du lyssnar på är pop vare sig du vill det eller inte. Ha!
 
Ny bonnjävel i skolklassen i stan:
-Är du syntare eller hårdrockare?
-Ööö...jag vette, ööö...hårdrock (gulp!)
-Ah. En del av de där ZZ TOP går faktiskt att lyssna på.
-(Kompis!)
 
Re: Re: Givet väl

strand; sa:
pal2; sa:
Trodde alla lyssnade på Kebnekaise och Sarek??

Peter

Kebnekaise var fruktansvärt bra på sin tid, både när de spelade folkmusik och även när de öste på lite. Så ni som har missat dem, passa på att ta igen det med det samma.

/g

Kebnekaise är riktigt bra än idag! Deras samlingsskiva electric mountain är klart värd att ha i skivsamlingen....

Sarek däremot är inte riktigt min grej....dock smärtsamt trallvänligt...iaf den där låten som var med på festivalen.... "jag ska följa dig när du kastar vatten, över berg och hav..."
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.