Vad heter eran kajak/båt? Historie bakom namnet?

Min nuvarande heter inget, men en av barndomens kajaker hette Doppingen för att man ofta hamnade under vattnet när man var ute med den.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
Minns nu att sonen önskade en hamster eller en optimistjolle i 9-årspresent. Eftersom jag inte gillar gnagare fick han en optimistjolle. Den var brun och döptes såklart till "Hamstern". Två flugor i en smäll. :giggle:

Jag inser ju nu att jag måste ha ett namn på min packraft. Den har odöpt dumpat mig i vattnet flera gånger. Eftersom man inte får ändra så måste jag tänka till lite mer... Kanske efter Katten vi hade för längesen, eller den där tjejen.

Min båt heter Baskeri-båten och det är helt enkelt det namn min mor och far gav det namn till de båtar som de tillverkade.

Min sambo envisas med att ge namn till alla våra bilar som vi ägt/äger. En bil är en bil och i mina ögon ett transportsätt som vi är tvugna att ha för att överleva. Så för min del ger man inte namn till vare sig båtar, bilar, kanoter eller andra "döda" saker.

Att man nuförtiden ger "människonamn" åt husdjur är helt konstigt för mig men jag är såklaty gammelmodig och mossig.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips