Vad heter eran kajak/båt? Historie bakom namnet?

Min nuvarande heter inget, men en av barndomens kajaker hette Doppingen för att man ofta hamnade under vattnet när man var ute med den.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Minns nu att sonen önskade en hamster eller en optimistjolle i 9-årspresent. Eftersom jag inte gillar gnagare fick han en optimistjolle. Den var brun och döptes såklart till "Hamstern". Två flugor i en smäll. :giggle:

HasseQ

Temp. avstängd
Jag inser ju nu att jag måste ha ett namn på min packraft. Den har odöpt dumpat mig i vattnet flera gånger. Eftersom man inte får ändra så måste jag tänka till lite mer... Kanske efter Katten vi hade för längesen, eller den där tjejen.

Min båt heter Baskeri-båten och det är helt enkelt det namn min mor och far gav det namn till de båtar som de tillverkade.

Min sambo envisas med att ge namn till alla våra bilar som vi ägt/äger. En bil är en bil och i mina ögon ett transportsätt som vi är tvugna att ha för att överleva. Så för min del ger man inte namn till vare sig båtar, bilar, kanoter eller andra "döda" saker.

Att man nuförtiden ger "människonamn" åt husdjur är helt konstigt för mig men jag är såklaty gammelmodig och mossig.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips