Vad har ni för hundar?

Odin

Det här är min Schäferhane på 3år som älskar livet!
Klövja/spåra/simma/vandra/drag/sova/leka/äta... Allt, han sviker mig aldrig! :)
Klövjetur på Silverleden och i Grövelsjön!

IMG_3584.jpg
IMG_0029.jpg
 
a3egu2uv.jpg


Atlas, 13 veckor gammal schäfer och min nya följeslagare i vått och torrt (även om han föredrar torrt än så länge). Blir bara korta skogspromenader i makligt tempo till han hunnit växa till sig men roligt har vi ändå. Totalt orädd för saker som dammsugare, åska, gevärsskott osv. tillsammans med ett intresse för att spåra lovar gott inför framtiden
 
Två st korthårscolliesar.
snart 10 år och den lille på knappa 2.

Tränar spår, rapport och lydnad. Har även fuskat med lite agility.
Förra året var vi ute på vår första fjällvandring och tanken är att det ska bli årligt återkomande. Åker på torsdag igen.

//Helen
 
Nanoq (den högre) har nu även flyttat till mig, roligt att uppleva naturen med två stycken :)
 

Bilagor

  • _K__7887.jpg
    _K__7887.jpg
    73 KB · Visningar: 793
Frida är en 2,5 år gammal flatcoated retriver som är en god turkamrat på alla möjliga äventyr.
 

Bilagor

  • 20140721_175821.jpg
    20140721_175821.jpg
    48.6 KB · Visningar: 822
  • 20140821_201021.jpg
    20140821_201021.jpg
    53.4 KB · Visningar: 815
Min älskade Border Collie Dillko gick bort i sjukdom för några år sedan och jag har inte skaffat en ny hund än men det närmar sig.
 

Bilagor

  • Dillko.IMGP0192.1.DN.jpg
    Dillko.IMGP0192.1.DN.jpg
    293 KB · Visningar: 739
En 6-årig Husky-Dobermann korsning. Fenomenal draghund men har lite svårt för andra hastigheter än väldigt hög, vilket kan vara en smula opraktiskt i tillexempel tätare skog. Snart dags för snösäsongen!
 

Bilagor

  • bongo.jpg
    bongo.jpg
    25 KB · Visningar: 705
Totte !!

Trampar inte långt utan min kompis Totte !! En brun labbe på 19 månader...

Min tidigare kompis Sigge var en Golden Retriever
 

Bilagor

  • totte_o_ryggsäck.jpg
    totte_o_ryggsäck.jpg
    51.7 KB · Visningar: 753

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.