Vad har hänt med sökfunktionen ?

Vad har hänt med sökfunktionen ? Har ni gjort någon radering i databasen ?.
Får väldigt få träffar och bara på väldigt nya inlägg. Om jag söker på mig själv, gps i forum Navigering och alla datum får jag 3 träffar och den äldsta är några dagar gammal. En sökning på garmin och medlen pr och alla datum ger 3 träffar, det äldsta 2 dagar gammalt.

/Per Brune
 
Jag undrar också!

Sökfunktionen i forumet verkar inte vara helt frisk. Varför blir sökresultatet så magert sedan en tid tillbaka? Något måste ju ha hänt..?
 

clindh

Forumvärd
Jag skall göra en reindexering igen någon natt då så får vi se.

Något exempel på sökfråga som "borde" hitta inlägg men inte gör det nu?
 
2003-03-19 eller 2003-03-18

Diverse prov ger att 2003-03-19 eller möjligen 2003-03-18 är det kritiska datumet. Jag hittar inget äldre än 2003-03-18 med sökfunktionen

/Per Brune
 
clindh; sa:
Något exempel på sökfråga som "borde" hitta inlägg men inte gör det nu?
Att t ex klicka på "andra inlägg" för någon medlem (t ex mig själv) ger oftast betydligt färre inlägg än vad som står, det är äldre inlägg som saknas.
 
Märkt detsamma

Om jag söker som vanligt efter t.ex. mitt gamla inlägg Åsikter önskas - 28 tums alu (Cykling) daterat 2002-06-13 så visas det, men om jag klickar på inlägg från mej själv så visas endast inlägg jag varit aktiv i till och me 2003-03-18.

Testa detta...

/Eva
 
Den fugerar ej normalt längre....igen...

Jag prövade att söka på "haglöfs" i alla disskussionsgrupper och i "Bo och sova". Den hittar idag enbart inlägg som skapats senare än den 10 april -03...eller rättare sagt 5 st respektiva 1 st. det borde bli fler träffar tycker jag =)

Jag vill andväda sökfunktionen, snälla försök laga den!

/Emil
 

clindh

Forumvärd
Så var det... Nu är det omindexerat igen och det blir 747 träff på haglöfs, det låter rimligare :)
 

Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.