Vad grillar ni?

Vad sägs om grillspett varvat med skivor av: fläskfilé, chorizokorv, färska champinjoner, paprika och lök. Inmundiga detta med potatisallad och öl.
Avsluta måltiden med rårörda hjortron och lite socker.
Smaklig måltid!
Näe, jag blir hungrig av alla tips här, måste gå o äta nåt...
Grillspett var en bra ide ! Och hjortron, mums !
peter
 
enkelt är också att köpa stora potatisar och skiva dom tunt (3-4mm) på längden, grilla och pensla med någon god kryddd olja så blir det nästan som stora krispiga chips..

alla grönsaker är supergoda att grilla, gärna fasta grönsaker som aubergin, paprika, squash eller klassikern majskolv.. svamp i alla former funkar på grillen..
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Sen kan man ju grilla fisk i alla de former eller i folie med dijonsenap, apelsinzest, dill, citronpeppar, chilli mm. Till det kan man ha bakpotatis som också kan göras på grillen om man har tid på sig.

...nu är det lunch med Felix goda vårrullar:)

mattias
 
Rensa och skölj ett par sikar (går oxå m annan fisk, men sik blir i mitt tycke godast), salta dem och fyll dem med skivad potatis+purjolök och smör. Lägg fiskarna i ett foliepaket och fyll på med mer potatis, purjo, salt och smör. Lägg i elden eller glöden och häpna (fungerar oxå i ugnen om du vill testa nu nu NU!)
 
foliepaket + banangodis

Nåt som vi testade nu under påsken var foliepaket med rotsaker, kasslerbitar och smör. Vi förkokade rotsakerna något, men om det behövs beror väl på tålamodet? Det är en milsvid skillnad mellan att äta något från Trangiat som man lägger i en kall plastkåsa där innehållet kallnar på fem sekunder och något ur ett foliepaket från glöd. Det senare kan man ju bara lägga tillbaka intill glöden om man mot förmodan tycker att det kallnat för mycket.

Till dessert hade vi bananer i foliepaket med smält choklad. Man lägger bananen med skal på sidan, skär ett längsgående djupt snitt och fyller med chokladbitar, gärna Schweizernöt. Så lägger man bananen i folie och försluter paketet. Mums Mums Mums!!! Tack för alla tips i tråden!
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Rensa och skölj ett par sikar (går oxå m annan fisk, men sik blir i mitt tycke godast), salta dem och fyll dem med skivad potatis+purjolök och smör. Lägg fiskarna i ett foliepaket och fyll på med mer potatis, purjo, salt och smör. Lägg i elden eller glöden och häpna (fungerar oxå i ugnen om du vill testa nu nu NU!)

det här är en ungkarlsklassiker, riktigt, riktigt bra!!
 
Till dessert hade vi bananer i foliepaket med smält choklad. Man lägger bananen med skal på sidan, skär ett längsgående djupt snitt och fyller med chokladbitar, gärna Schweizernöt. Så lägger man bananen i folie och försluter paketet. Mums Mums Mums!!! Tack för alla tips i tråden!
Glömde ju farinsocker i foliebananen; fattigmansvariant. Till det en skål vaniljglass, en slev, kaffe. Konjak funkar, lovar.
 
Bra tråd, det blev grillat i brasan igår! Bra råvaror och färskt tänk räcker långt...Öringar, potatis, purjo,svartrot och palsternackor i smör...
//J
 
otroligt...

jaa, man kan konstatera att det finns en uppsjö av goda, mumsiga tips!
Tack alla, men fortsätt gärna o skriv, prinskorv, grillspett, fisk, grönsaker, gu vad jag blir hungrig... peter
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.