• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Vad blir det till middag idag?

Första dagen på jobbet i natt. Hade vid 23-tiden äntligen fått tid att äta. Hungrig värmde jag lite rester; grillat och färskpotatis. När jag lyfter ur maten ur mikron glider tallriken ur händerna...all mat hamnar på ett golv där tresekundersregeln inte kan appliceras. Så ingen middag igår. Hittade dock ett paket kakor som taskigt substitut, intogs dock efter midnatt... Typ ”välkommen tillbaka till jobbet!”
 
Gjorde en sats med Pulled pork i lergrytan i förmiddags. 1,2 kg picnicbog, morot, lök, quinoa och barbecuesås. Jag testade att ha lite quinoa i botten för att suga upp allt vätska som blir, då jag inte vill ha det för blaskigt. Tyckte det blev gott. 125 grader i 3-4 timmar.
 
Idag har jag stekt köttfärsbiffar på 3,2 kg köttfärs så att man har något annat att äta vid lunchtid än korv under kommande älgjakt.:)
20200826_102128.jpg

Idag serveras det älgfärsbiffar, potatis, gräddsås, krösamos, div. grönsaker och mjölk.:)
 
Bruna bönor och stekt fläsk... mums! Fast jag har inte kokt bönorna själv utan köpt dom färdigkokta av ett känt svenskt märke. Fast bönorna är med största sannolikhet odlade på Öland. Vill minnas att Öland är största "bruna-bön-odlaren" i landet. :)
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.