• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Vad blir det till middag idag?

Nystekta älgfärsköttbullar, makaroner, gräddsås, lingonsylt, div. grönsaker o mjölk.:)
Rullat köttbullar på 1 kg älgfärs och de som inte går åt till middagen hamnar i frysen.:)
Kock i lumpen o kock hemma när frun är sem.vikarie på sitt gamla jobb. :)
 
citron- och vitlöksmarinerad samt friterad sumpfisk med potatis och lite grönt.

OT men varför menar man kvällsmat när man säger middag, som ju borde betyda "mitt på dagen" dvs lunch?
 
Tallrikarna är redan renslickade men som traditionen kräver så bjöds det på renfilé med kantarellsås och rostad mandelpotatis sista kvällen i fjällen. Imorgon går bilen tillbaka till Tyrestaskogens utkant.
 
Färsk kebab, mjukt tunnbröd är ett alternativ till Pitabröd, sallad med gurka o tomat, dressing, riven Västerbottensost och en flaska rödtjut. :)
 
citron- och vitlöksmarinerad samt friterad sumpfisk med potatis och lite grönt.

OT men varför menar man kvällsmat när man säger middag, som ju borde betyda "mitt på dagen" dvs lunch?

Fortsatt OT:
Säger oftast inte middag längre just på grund av otydligheten i tid, lunch och kvällsmat är tydligare.

Reser du till Danmark och ber om frokost så kan du ta sovmorgon då dansken äter morgenmad när hen vaknar och frokost mitt på dagen.

/Patrik
 
Idag blir det en enkel snabbmiddag efter 2,5 tim ute i skogen med frun. Det blev köpes Pytt i panna, med rödbetor o stekt ägg till frun. Själv har jag blivit äggallergiker för ca 7 år sedan. :( Kokt ägg, ägg i sockerkaka, m. m. går bra.:)
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.