• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Vad blir det till middag idag?

Varför 14? jag kör max 3h för både fläsk och kyckling på 150 grader i lergryta.
Kör under 100C och nej egentligen behöver den inte vara så länge men tycker (personligt tyckande) att den blir bättre.
Vanesak också vi gjorde så på lunchrestaurangen jag jobbade på. Sisten ut sätter på ugnen första in stänger av.
Den föll isär bara man tittar på den. Lägger den i ugnen innan jag lägger mig (och dottern vaknar bara 1-2h senare så den är inte helt obevakad)
 
Blir lite avundsjuk på alla er med tillgång till viltkött. Här finns det knappt att köpa och vi har inga kontakter...

Idag har sonen bestämt middagen; taco...
 
Blir lite avundsjuk på alla er med tillgång till viltkött. Här finns det knappt att köpa och vi har inga kontakter...

Idag har sonen bestämt middagen; taco...
Hej Karolina,

Om du vill så kan jag ordna en hel ren åt dig på ärligt sätt.:) Ej tjuvskjuten. (y)
Det värsta är väl transporten om du inte kommer upp och hämta den.
Jag känner renägare i Kalix koncessionssameby och dom slaktar renar el. skickar iväg dom på slakt. Gott kött. Nästan som viltkött. :)

Är du intresserad av vildsvinskött? Jag vet ej var du bor men jag har kontakter ner igenom landet som jagar vildsvin. Köttet är trikintestat. Ta det via pm om du är intresserad.
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...