Vad är fördjupningen?

Hej!

Jag köpte en Baidarka explorer i våras som jag är mycket nöjd med. Men det är en sak som har fått mig att ligga sömnlös hela sommaren, snett bakom sittbrunnen till höger är en fördjupning i kajaken som jag inte förstår vad man ska ha till.
hmm.jpg

Vore kanon om någon visste vad man ska göra med denna mystiska fördjupning, för jag blir inte klok på det.
/Jon

Precis där sitter min "day hatch" lucka, nu har jag ingen Baidarka. Kan tänkas, att det i formen som man skapar däcket i, är förberett för att ha ett "day hatch" fack. Men att just din kajak inte har försetts med denna.
Tror det finns lösa anslutningar att plasta fast och luckor finns på :
http://www.kajaksport.com/englanti/pyorea_15.html
Om man skulle vilja ändra på det (mycket jobb för lite funktion).
Du kanske helst behöver ett skott mellan den stora och lilla luckan isf.
Bara en teori, du kanske kan hitta något roligar att sätta fast där?

/Janne

jogren; sa:
Hej!

Jag köpte en Baidarka explorer i våras som jag är mycket nöjd med. Men det är en sak som har fått mig att ligga sömnlös hela sommaren, snett bakom sittbrunnen till höger är en fördjupning i kajaken som jag inte förstår vad man ska ha till.
hmm.jpg

Vore kanon om någon visste vad man ska göra med denna mystiska fördjupning, för jag blir inte klok på det.
/Jon

En medlem i vår klubb har en gammal P&H kajak som har handpump (membranpump med pumpskaftet utanför) i samma försänkning. Vet inte om pumpen är orginalmonterad, men den passar perfekt. Pumpen suger från sittbrunnen.

Lill-Klas
(kallad också snille :)

Vandra i stad och natur: Upptäck Merrell SpeedARC Matis för urban hiking

Vandring i staden – en ny livsstil Urban hiking handlar om att utforska staden till fots och upptäcka dess dolda pärlor. Det är en aktivitet som ...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg