Vad är detta för produkt?

Hej, jag har letat massor efter den här produkten. Det är ett galler som man använder som underlag på elden för att kunna ställa upp pannor m.m. på en öppen eld. Den ser också ut som att den går att montera isär. Vad är det, men framförallt vart hittar jag den?
grillbild.jpg

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
Tack för inläggen men jag har testat dessa sökningar och inte hittat den på bilden. Det finns 'liknande' men den på bilden är den jag ute efter, tycker den ser så sjukt mycket smidigare ut än alla andra jag har sett. Ni får gärna hjälpa mig mera...

Viljen typ av grytstöd som är mest funkis kan nog diskuteras. Lite högre ben medger t ex att man kan maka veden fram och tillbaka för att variera värmen.

Var har du hittat bilden i trådstarten? Taggningen i överkant ser ut som den har en funktion som får mig att tveka på vilken funktion gallret var avsett för från början.

Thure

Senast ändrad:

Aktuellt

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!

10 nordiska adrenalinkickar – från höga toppar till vilda forsar

10 nordiska adrenalinkickar – från höga toppar till vilda forsar
Vill du utmana dig själv, se ut över hisnande stup, forsränna, kamvandra – och uppleva fantastisk natur? Här är tio tips från runt om i Norden!
Tack, har prövat att bildgoogla den men jag får bara upp en bra beskrivning och bilder på liknande men inte den. Jag hittade flera bilder på den i en bok "Laga mat under bar himmel" av Light my fire. Får väl skriva till författarna och fråga till slut.
Jag har alltid tänkt att jag skulle vilja ha exakt en sådan utan att veta att en sådan fanns, nu när jag såg den på bild så vill jag gärna jaga tag i den.

Det ser ju inte helt omöjligt ut att göra en DIY som ser nästan likadan ut. Om du inte har verktyg och plats själv kanske det är värt att rita upp en skiss och ta till en lokal metallverkstad?
Jag tycker väl också som thureb att benen gärna fått vara högre så att man kommer åt att justera veden utan att behöva lyfta gallret.

Sök på "hopfällbart grillstativ" - det hoppar fram massor. Själv har jag använt grillstativet till min mikrovågsugn, typ detta. Fördelen är att det är lätt, nackdelen att det inte är hopfällbart. Inte ovanligt med udda galler av den sorten i second hand-affärer.

Senast ändrad:
Om du inte hittar själv eller med hjälp av AI så är den nog hemmagjord. Behöver inte ens vara en grill, utan kanske hör till något annat ursprungligen.

Ser ut som några grensågblad med skapade urtag och nerfilade tänder....
Skulle även kunna vara någon form av halkskydd
/Patrik

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.