Utrustning till Norge

Halloj alla!

Jag ska till Norge i ett halvår, med start om tre veckor. Trondheim kommer vara basen men kommer försöka ta varje ledig stund till att komma ut på mycket kul :)

Behöver kitta upp med lite grejer, letar både secondhand och nytt.

Jag behöver;
• En jacka (tänk typ tål regn och blåst, norsk höst)
• Vandringsskor (helst inte för tunga kängor)
• Överdragsbyxor/vandringsbyxor

Har ni några idéer? Är stort fan av Haglöfs grejer men plånboken räcker inte alltid till.

Tack för all möjlig input!

Secondhand brukar vara prisvärt. Norge har en motsvarighet till Blocket som lär vara bra.

Finns i och för sig stort utbud i Trondheim men priserna är nog rätt saftiga om du handlar i fackhandeln typ Skandinavisk Høyfjellsutstyr på Olav Tryggvasons gate 3 i Sentrum.

XXL har butik vid Lade arena.

Thure

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
December-Maj med utgångspunkt från Trondheim borde även innebära fantasiska möjligheter till skidturer, så ett tips är att ta med skidutrustning;)

Hakar på den här tråden med en angränsande frågeställning.

Har tittat in på finn.no och hittat en hel del böcker och utrustning som är intressant för mig.

Jag ser när jag googlar att det finns uppgifter på att det skall komma en koppling mellan swish och norska motsvarigheten vipps i höst som kommer att underlätta handeln av second hand mellan privatpersoner mellan länderna. Finns tydligen redan mellan Norge Danmark och Finland.

Men för att finn.no skall fungera som bäst så behövs norskt mobilt Band-ID vilket man inte kan få om man inte har kontakt med en norsk bank.

Är det någon av er som har gjort affärer via finn.no från Sverige? Hur gjorde ni då?

Thure

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips