USA GPS

Tarra; sa:
Köp. Jag tycker definitivt att det är värt att offra några prickar och ringar för att tjäna 2000:- på affären (det var vad jag sparade på att köpa min garmin Legend Cx i USA istället för i Sverige.) Om man ändå lägger in en egen karta så spelar basemappen ingen roll. Man vänjer sig snabbt vi engelskan...

Jag använder engelsk/amerikanskt språk i min GPS. Kanske mest för att i min första GPS hade man inget val. Ytterligare ett argument är att jag tycker att översättningen i GPSen till svenska inte alltid är så bra. Men detta med översättningen råder det delade meningar om, så vilka svenska ord/fraser jag tycker är mindre bra, struntar jag i här.

Per
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
I 60/76 X-modellerna från USA har dom valt att bara visa 3 språk men alla finns med i mjukvaran, så det är bara att ändra till dom man vill skall visas innan man skickar den till gpsen. Finns färdiga på nätet om man inte vill ändra själv.
 
Nu är jag lost

chuck; sa:
I 60/76 X-modellerna från USA har dom valt att bara visa 3 språk men alla finns med i mjukvaran, så det är bara att ändra till dom man vill skall visas innan man skickar den till gpsen. Finns färdiga på nätet om man inte vill ändra själv.

Det finns tydligen mer som jag inte riktigt fattar...

Skickar vad till Gpsen, mjukvaran ?? Hur ändrar man språk
om de inte finns som val dvs. utan att "hacka" i mjukvaran ??
 
Re: Nu är jag lost

Roberth; sa:
chuck; sa:
I 60/76 X-modellerna från USA har dom valt att bara visa 3 språk men alla finns med i mjukvaran, så det är bara att ändra till dom man vill skall visas innan man skickar den till gpsen. Finns färdiga på nätet om man inte vill ändra själv.

Det finns tydligen mer som jag inte riktigt fattar...

Skickar vad till Gpsen, mjukvaran ?? Hur ändrar man språk
om de inte finns som val dvs. utan att "hacka" i mjukvaran ??

Man hackar lite.
Det var det jag försökte beskriva igår
Man läser på http://www.gps.no/anm/templates/?a=1012&z=0 och installerar gpspatch så kan GPSen ta emot fler språk (om jag fattet det hela rätt).

Per Brune
 
Mera tack

Tack det var ett bra forum jag hittade mycket nyttig info. Tydligen är det relativ enkelt att byta både språk och karta dvs. om man nu vill o vågar..

Inför nästa tur till USA åker nog spargrisen i golvet :) Tack för all info..
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Re: Garmin 60CSx firmware v3.10

Kincop; sa:
NÅn som testat garpatch 2.7 ( http://www.garpatch.de.vu/ )med firmware 3.10?
Enligt denna kommentar ( http://544064.guestbook.onetwomax.de/ ) ska det funka men jag litar mest på folk från GPS.NO forum och Utsidan och såvitt jag vet har ingen testat? :)


Yours, Kincop
[Ändrat av Kincop 2007-01-19 kl 17:38]
Ok, för er som inte läser GPS.no: Jarle Pedersen ( http://www.gps.no/mbbs2/forums/thread-view.asp?tid=24365&posts=106 ) har testat o så gjorde även jag när jag läste att han lyckades med Garpatch 2.7.
Mvh,K
 
Garpatch projektet nerlagt!

http://www.garpatch.de.vu/
Läs och sörj en fantastisk tjänst som nu läggs ner. Dessa grabbar har tillhandahållit oss som "råkat" köpa USA modeller av bl.a 60CSx en patch där vi kan få "vilket språk som helst"..
De släpper koden för programmet i samband med att deras programmerare slutar. Är det månne nån här på Utsidan som känner sig manad att plocka upp stafettpinnen och fortsätta..? ;-)

Yours, Kincop
 
http://www.garpatch.de.vu/
Läs och sörj en fantastisk tjänst som nu läggs ner. Dessa grabbar har tillhandahållit oss som "råkat" köpa USA modeller av bl.a 60CSx en patch där vi kan få "vilket språk som helst"..
De släpper koden för programmet i samband med att deras programmerare slutar. Är det månne nån här på Utsidan som känner sig manad att plocka upp stafettpinnen och fortsätta..? ;-)

Yours, Kincop

Om man har en GPSmap 60/76 CX/ eller ETrex Vista HCX så kan man med glädje använda sig av denna lilla sida: http://garminpatch.ueuo.com

Nu har jag inte testat den själv, då min gps ligger på en posterminal. Men av andra att dömma så fungerar det finfint att använda sig av denna patch..

hoppas det är till någon nytta för er.. :)

m.v.h. Peo
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.