Underkläder i fleece

Jag måste skaffa ngt som värmer min kalla bak
när det blir svettigt och jag stannar till
Jag har kollat in houdini fleece kalsong
Är det ngn som har erfarenhet av dessa?
 
verkar *mycket* bra

Hej !
Houdinis fleeceunderkläder har jag känt på i Kebnekaise. På fjällstationne så hade de ju dem till försäljning. Jag vet inte om Lotta Giornofelice och hennes Houdini har nån hemsida, men iallafall kan jag berätta att Zytt i Åre gör liknande fleecekallingar. Det finns minst en unisexmodell. Jag tror även Houdini har en unisexmodell (även om det märket annars mest är avsett för tjejer, vilket jag tycker är bra).

Zytt hittar man på http://www.zytt.se, kan beställas därifrån oxå.

Jag har för mig att Zytt och Houdinis är ungefär likvärdiga, materialmässigt och prismässigt.

Hälsar, Mats Frank, Umeå
 
Jag har provat Houndini & Freemotion

Jag har provat Houndini & Freemotion ( vindtäta framtill) för att slippa bli kall om baken. Båda fabrikaten har varit sköna att ha på sig, och har uppfyllt sin uppgift mycket väl.
Det enda som är lite avskäckande är priset : runt 450kr för Houndini och 390kr för Freemotion...

/
Hasse
 

Guest

Gäst
H&M = BILLIGT

Skulle själv köpa ett par fleecelångkalsonger för lite sedan, typ ett halvt år sedan. Köpte ett par på Hennes & Maurits (!) och de har fungerat utmärkt, speciellt som de kostade 140 kr. Är kanske inte samma kvalitet som om du köper ett par "riktiga" men har enligt mig fungerat jättebra och är dessutom fortfarande hela.
 
Hur funkar fleecekalsingar när man rör på sig?

Vad har de för svettegenskaper? Är fleecekalsonger användbara vid vandring på hösten?
 
ylle

Nu är det risk att bli töntförklara, men det här är ju viktigt. Finnar i arslet eller prostatit (om det finns en sådan) vill alla slippa.
Köpte för några år sedan Patagoinas tjocka underställ och det funkar ok (något mellan dyrt och fruktansvärt dyrt). Dessvärre luktar fleece illa ganska snart och går sönder vid första gnista från rastelden.
Förra året regnade det endel, ca 10 dagar i rad då jag var ute och paddlade. Som pyjamas och rastplagg (under renstället) använde jag Försvarets ylle underställ (25kr + 25kr på Ö&B). Min hustru tyckte oxå om det , eftersom det inte fanns någon risk att jag skulle bli bort rövad.
Ylle kan vara billigt och ÄR bra.
 
Powerstretch

Jag har ett par Houdini Powerstretch kortkalsonger som jag använder på vintern. Jag sätter dem utanför långkalsonger och de vanliga kortkalsongerna. Powerstretch är som namnet antyder flexibelt vilket ger en bättre passform än fleece (enligt mig alltså). De håller de ädlare och mindre ädla delarna varma, men bidrar inte till att man blir för varm. Måste recensera dem snart, när jag får inspiration. :)

/Jonas U
 
Underkläder i plast

Är bra när man kan tvätta och byta men är man ute lite länges så krävs det tvätt för i värmen, svetten och hudepitelet trivs alla dina hudsvampar och små kvalster!
FMs kortkalsonger ca 30:- på SFD håller dig torr i rumpan! Att de är dubbla framtill och har gylf gillar nog killarna! Saknar sömmar i baken och sitsen så det går fint att cykla i dem!
Fleeceundisar, tål inte gnistor! Jag gillar eld. Ylle glöder men brinner inte, har bra värme och kylegenskaper och värmer vått! Torkar på kroppen vid måttlig aktivitet, gillar ni inte looken av försvarets vita surpulus, suveränt pris fö, finns både Fjällräven och Norska i skogsgrönt, lite dyrare men garanterat stickfritt, bra köp!
Fleece undisar använder jag vid lågaktivtets övningar som rast, mc körning och på kvällen hemma efter en helg i skogen eller på havet.
Kan du inte handla på SFD får du väl gå med i frivilligförsvaret så att du får en entrebiljett.

Hälsar

Johan K
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Arcadia Strumpor och underkläder Kläder 15
holetaker Underkläder i ull? Kläder 16
Willetjåkkå Ogenomtänkt söm; Underkläder Kläder 3
Raud Kalsonger/underkläder för vandring Kläder 31
Notsoraw Underkläder i bambu. Kläder 21
PetNor Boxershorts i merinoull Kläder 6
Balaclava och underkläder material Kläder 7
IslandTraveller Plånboksvänliga underkläder utan bomull? Kläder 14
awn Underkläder? Kläder 6
Underkläder Kläder 2
Maxplosive Dun/syntet, fleece, vindjacka. Mellan och ytterlager? Kläder 9
Valpish Hjälp med att identifiera fjällräven fleece Kläder 0
Micro553 Fleece vs Ull Kläder 27
Smogz Alternativ till fleece Kläder 32
fingret Är det skillnad på fleece och fleece? Kläder 37
Aico Windstopper fleece, hvor ble det av? Kläder 6
Grekgök Fleece - varierande kvalitet? Kläder 5
Wibrån Fleece/mellanlager-tröja med 2-vägs dragkedja Kläder 5
mindful Vindtät fleece/merino tröja Kläder 4
dmchris Något vindtätare fleece med huva? Kläder 10
Gorrgel Varmast melanlagret, ull eller fleece? Kläder 25
stromstrom Skaljacka eller fleece? Kläder 1
myrddraal Mellanlager dun eller fleece? Kläder 23
flanell fleece på fleece värmer ej !?? Kläder 36
MAW Fleece vs primaloft? Kläder 7
Linett123 Sail Racing fleece Kläder 0
Tvåhörning Fleece/Softshell hjälp! Kläder 26
StefanP- windbreaker fleece vs vanlig fleece som mellanlager? Kläder 17
AndersPH Hur länge håller fleece och goretex kläder? Kläder 8
Taikonaut Var finns Trollveggen Fleece Jakke? Kläder 0
Puttri fleece, ullfrotté eller thermojacka? Kläder 62
fredrikalm Lundhags Sense fleece Kläder 4
avslutatmedlemskap1004 Lågprisdebatten når softshell-fleece Kläder 77
DraZ Billiga soft shells / vindtät fleece? Kläder 10
dgn Erfarenheter av Windstopper fleece. Kläder 5
greenjuice Försämras fleece-materialet med tiden? Kläder 2
hedencrona fleece? Kläder 1
JMel Fleece Kläder 0
MickeD Varm fleece-tröja Kläder 18
nojo Windstopper-fleece Kläder 10
Nurcahyo Fleece tröja med luva?! Kläder 4
liedberg windstopper fleece Kläder 19
Hilber Wind stopper fleece Kläder 2
g-kvisten WS-fleece att svettas i! Kläder 1
Retrovirus Arcteryxs fleece-ull laminat? Kläder 0
kah Fleece jacka med vindstopper Kläder 10
Anders.Appelqvist Idiotiska halsar på ALLA fleece jackor! Kläder 12
snurpen windstopper fleece Kläder 5
norppa windstopper fleece? Kläder 16
Eld och fleece Kläder 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.