Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Ultamid 4p Vinter Recension: Är det värt Hypen?
- Trådstartare vandrafjäll
- Start datum
Javisst kan det vara så. Likartat kan det mycket väl vara tex en mus som knaprat på min bekantes tält och skapat en anvisning. Har ingen aning.TS har i o f s delat testet i den gruppen, men det var många som då gärna ville tro att skadan berodde på hans moddning med snökjolar.![]()
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Haha, ja. Benägen att ta till Ockhams rakkniv här och skylla på de höga punktlasterna.*Javisst kan det vara så. Likartat kan det mycket väl vara tex en mus som knaprat på min bekantes tält och skapat en anvisning. Har ingen aning.
* fattar att du är lätt sarkastisk.
Hej igen. Kan du få reda på vad det är för tältmodell? Då får man koll på tältets storlek, antalet markfästen och tjockleken på DCF:en (det finns olika).Håller med. Bild från förra sommarn på en bekants nya tält (inte samma modell som TS men dcf-tyg). Shit happens.
Visa bilaga 43965
Tycker TS tält trots allt är lite ballt. Känns som ett tältens Lamborghini -- låg vikt och svindyrt med tveksam kvalitet och användbarhet. Nischat mot de som uppskattar höga signalvärden.
De två förra kan göra stor skillnad på belastningen i denna punkt.
Jag blir inte så förvånad att en duk som verkar va såpass statisk, inte pallar samma krafter som en som flexar mer. I flexet dämpas väl krafterna, som fjädringen/stötdämpningen på en cykel eller bil tänker jag.
Det kan ha varit HMG Unbound 2p.Hej igen. Kan du få reda på vad det är för tältmodell? Då får man koll på tältets storlek, antalet markfästen och tjockleken på DCF:en (det finns olika).
De två förra kan göra stor skillnad på belastningen i denna punkt.
Obs! Bilden var alltså till för att illustrera att allt kan gå sönder ('shit happens'), inte för att starta debuggning av en tältmodell annan än den TS diskuterar. Det blir rejält OT det.
Ingen fara, och det vore inte så meningsfullt heller; tälten har varken jämförbar storlek, samma arkitektur eller samma tjocklek på DCF:en.Det kan ha varit HMG Unbound 2p.
Obs! Bilden var alltså till för att illustrera att allt kan gå sönder ('shit happens'), inte för att starta debuggning av en tältmodell annan än den TS diskuterar. Det blir rejält OT det.
Mycket intressant och lärorikt! Jag undviker dcf i tält eftersom jag inte tror att det är lika stryktåligt som silnylon. Som segelduk är den fantastisk men där förvandlas vindtrycket till fart och då vill man ju ha så stum duk som möjligt.I den här videon tar jag en närmare titt på Ultamid 4P, det är ju ett ganska omtalat tält som många säger är boombproof. Tillverkaren säger att det klarar extremväder och klassar det som ett ultralätt 4-säsongs-tält.
Jag har testat och recenserat tältet inne i Sarek nu I februari.
Så om ni är nyfikna så kika gärna🙂
I tält, njaa...när krafterna blir tillräckligt stora så måste något ge efter och den stumma väven blir tillslut deformerad eller brister.
...också väldigt trist med HMG:s brist på engagemang. Riktigt dåligt.
//J
Liknande trådar
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg