Ullfrotté

Om man tycker att ullfrotté är lite dyrt, vilket det är, så kan man ju komma undan ganska billigt genom att köpa genom försvaret. 269:- för 400g tröjan och 311:- för 600g tröjan.
Om man står ut att ha den gröna färgen villsäga!
 
Ja, det underlättar. Annars finns det ju ett par överskottslager, brukar inte skilja så mycket i pris mot att köpa i nån shop på nått regemente.
 
allså hmm är ullfrotte så dyrt?
min granne i sommarstugan säljer andrahandsortering, jag köper 1-2ställ varje år, 50kr/byxa o 75kr för den tjockaste tröjan
 
Vilka då?

Johan_olsson; sa:
Ja, det underlättar. Annars finns det ju ett par överskottslager, brukar inte skilja så mycket i pris mot att köpa i nån shop på nått regemente.
G

Vilka överskottslager menar du? Jag skulle gärna köpa 600-tröjan för lite mindre än ca 1000 kr (som den kostar civilt).

?

/J
 
Vafalls!?

PerP; sa:
min granne i sommarstugan säljer andrahandsortering, jag köper 1-2ställ varje år, 50kr/byxa o 75kr för den tjockaste tröjan
Que? Det låter helt otroligt billigt (och en smula suspekt :)) med tanke på att andrasorteringen, som såvitt jag vet normalt sett bara säljs hos Triconor, är bra mycket dyrare än så även om den naturligtvis är klart billigare än i vanliga butiker.
 
malindo; sa:
I Spanien, Europas nást bergigaste land efter Schweiz, är det faktiskt pà sina hàll kallare än mânga tror.
Efter att ha firat ett antal jular i Spanien, om än på ett av de varmaste ställena strax söder om Torrevieja så kan jag intyga att det stämmer väl överens med vad den trevlige meteorologen på TV brukar visa på sina väderkartor. I de mer höglänta delarna inåt landet så kryper ju temperaturen ofta ner under 0! Det hade jag faktiskt ingen direkt koll på innan föräldrarna skaffade sig en extra bostad där.
I motsats till detta så var det förresten ovanligt varmt i julas. Själv så tyckte jag att det var litet grand i varmaste laget med 28 grader på julaftonens eftermiddag i Torrevieja...
 
Re: Vafalls!?

haskell; sa:
Que? Det låter helt otroligt billigt (och en smula suspekt :)) med tanke på att andrasorteringen, som såvitt jag vet normalt sett bara säljs hos Triconor, är bra mycket dyrare än så även om den naturligtvis är klart billigare än i vanliga butiker.
det står triconor på påsen i min garderob iaf :p
 
Re: Vafalls!?

haskell; sa:
PerP; sa:
min granne i sommarstugan säljer andrahandsortering, jag köper 1-2ställ varje år, 50kr/byxa o 75kr för den tjockaste tröjan
Que? Det låter helt otroligt billigt (och en smula suspekt :)) med tanke på att andrasorteringen, som såvitt jag vet normalt sett bara säljs hos Triconor, är bra mycket dyrare än så även om den naturligtvis är klart billigare än i vanliga butiker.

Andrahandsförsäljningen av Ullfrotté sköttes tidigare av Triconorbutiken i Östersund. Numera sköter Ullfrotté den i eget regi (efter ett kort gästspel av getout.se). För ca: 1 vecka sedan hade de dock inte kommit igång ännu med någon regular försäljning (som vi surt fick erfara på en lunchrast).

Priserna ovan låter orimliga, jag har snokat runt på Triconor själv ett antal gånger inte hittat några sådana otroliga "deals". Kanske "ger de bort" de plagg de har kvar bara för att bli av med dem? ;-)

Hur som helst är Ullfrottés andrahandssortering otroligt prisvärd.

/pimmen
 
Re: Viking-Wear

jarlmoden; sa:
Malindo - Vad ska du göra dem då? Eget bruk eller import? De måste ju vara alldeles för varma för spanskt klimat, tom på bergen mitt i vintern?

"Ju-el-fro-tee" är lite väl udda även i UK skulle jag tro, och för varmt i de allra flesta fall utom möjligen för de kallaste vinterdagarna i skottska höglanden. Troligen därför de ej säljs här och ger 0 hittar på Google.co.uk..

Tyska Globetrotter, danska Fjeld & Fritid och engelska Ray Mears on-line-shop säljer i alla fall Ullfrotté utomlands.

/Ulf
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.