Udda utrustning

Vad har ni själva

Det är många som skriver att dom sett andra släpa underliga saker, vad har ni själva för "synder" att bekänna? =0)
Själv har jag släpat på 2 st porslinsljusstakar!

Ha de

Bengt

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
ostbricka och vitt vin..

Vi var ett gäng som åkte en telemarkskurs uppe i Jämntlandsfjällen.
Vi gjorde en topptur mot ett av fjällen och när vi tog rast grävde vi ner oss, gjorde ett långbord av snöblock.
Till vår guides stora förvåning plockades kex, vitt vin mod. tetrapack, ostar, baguetter mm..

Klart värt slitet och nervositen över att vurpa och krossa allt gotta....

Det gjorde inte ont att det var den finaste dagen på hela resan...

Ibland ska man ha tur.

Sådärja

Nu börjar det likna något!! (och tråden spårar som vanligt ur!)

Problemet jag erfarit med skumpan (jo då den var med på samma tur som ljusstakarna) är att flaskan är så förbaskat tung. Vinpavorna väger också men kan ju bytas mot tetra eller PET flaska.

Jag kräver att Systembolaget introducerar champagne på "platypus-flaska", vilka skriver under mitt upprop!

Fram för ett roligare uteliv!

Bengt

Re: Sådärja

svindel; sa:
Nu börjar det likna något!! (och tråden spårar som vanligt ur!)

Problemet jag erfarit med skumpan (jo då den var med på samma tur som ljusstakarna) är att flaskan är så förbaskat tung. Vinpavorna väger också men kan ju bytas mot tetra eller PET flaska.

Jag kräver att Systembolaget introducerar champagne på "platypus-flaska", vilka skriver under mitt upprop!

Fram för ett roligare uteliv!

Bengt

Givet!

Jag menar kan Johnny Walker, Chivas m.m. så kan väl moet!!

Jag e på!!

Det e ett jäkla kånkande om man vill gourmea lite vilket inte går väl ihop med min lättviktsfilosofie.. Men som sagt, skummpa på tetra så e man hemma!!

Skumpa

Vill ju inte vara någon glädjedödare (eller vill jag det...), men det finns ju en anledning till att skumpaflaskor är tjocka och att korken sitter fast med stålgrimma - trycket i pavan är hyfsat.

Frilufsandet vore lite för enkel om gasbehållare var av gladpack, tältet av spindelväv och jag kunde gå på snö som Legolas.

Lätt packad

En fin champagne åtadskoms med hjälp av vitt tetravin, dextrosol och en brustablett. Blanda allt och skaka.

När jag jobbade på tingsrätt i Norrland stod två ynglingar åtalade för lite skadegörelse. De hade druckit och på frågan vad svarade de vin. Eftersom de var 16 år hade de inte tillgång till den produkt som vanligen kallas vin och köps på bolaget. Hembränt däremot hade de god tillgång till. Eftersom de inte ville supa, bara ta ett glas vin, drack de inte HB:n ren. Istället blandade de, med noggrannhet för att få rätt alkoholhalt, hembränt med rödvinsvinäger och vatten. Det blev enligt dem själva ett gott och ganska kraftigt vin.

Kalle

Jag har haft som princip att alltid ha med en "god överraskning" på fjället.
Nu har jag övergett den principen för principen "packa lätt så kan du lyxa med käket varje dag".

Nån jäkla nytta av starka ben, bra rygga och lättviktsprylar ska man ju ha!

Re: Skumpa

Mr P; sa:
Vill ju inte vara någon glädjedödare (eller vill jag det...), men det finns ju en anledning till att skumpaflaskor är tjocka och att korken sitter fast med stålgrimma - trycket i pavan är hyfsat.

Frilufsandet vore lite för enkel om gasbehållare var av gladpack, tältet av spindelväv och jag kunde gå på snö som Legolas.

DOH!!

Re: Skumpa

Mr P; sa:

Men på bränsleflaska då? Eller typ gasoltub?

Stormköksfondue är ju annars en klassiker. Jag snackade också en gång med en kille som alltid hade omärkta konservburkar med sig, för spänningens skull (är det ananas, eller köttfärssås?)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips