Typ öppet men fullbokat av stor fest

1957 tillbringade jag och några skolkamrater samt lärare februarilovet på nänmda fjällstation. Ingen väg dit

ingen el på plats. Karbidlampor lyste upp. Höjdpunkten var en kväll med dans, värdinnan tog in en cykel,

höjde upp bakhjulet och satte igång och trampade. Generatorn drev grammofonen så länge hon orkade

trampa. Glenn Millerlåtar.Transport dit och ifrån ( till storlien ) givetvis på skidor.

Nätterna var mörka och tysta !

1957 tillbringade jag och några skolkamrater samt lärare februarilovet på nänmda fjällstation. Ingen väg dit

ingen el på plats. Karbidlampor lyste upp. Höjdpunkten var en kväll med dans, värdinnan tog in en cykel,

höjde upp bakhjulet och satte igång och trampade. Generatorn drev grammofonen så länge hon orkade

trampa. Glenn Millerlåtar.Transport dit och ifrån ( till storlien ) givetvis på skidor.

Nätterna var mörka och tysta !

Lät magiskt härligt. Idag råder raka motsatsen och visst är det bekvämt, men nog kan jag få en nostalgisk tår av ditt inlägg. Jag förstår att STF vill vinstmaximera men var drar man egentligen gränsen? Jag kan tycka att fjällen ska vara så orörd den bara kan bli.

Vandra i stad och natur: Upptäck Merrell SpeedARC Matis för urban hiking

Vandring i staden – en ny livsstil Urban hiking handlar om att utforska staden till fots och upptäcka dess dolda pärlor. Det är en aktivitet som ...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg