Typ öppet men fullbokat av stor fest

xoxoxo

Avstängd
Spela musik i fjällen. Har aldrig förstått grejen.. Kan någon Stockholmare förklara det?

1957 tillbringade jag och några skolkamrater samt lärare februarilovet på nänmda fjällstation. Ingen väg dit

ingen el på plats. Karbidlampor lyste upp. Höjdpunkten var en kväll med dans, värdinnan tog in en cykel,

höjde upp bakhjulet och satte igång och trampade. Generatorn drev grammofonen så länge hon orkade

trampa. Glenn Millerlåtar.Transport dit och ifrån ( till storlien ) givetvis på skidor.

Nätterna var mörka och tysta !

xoxoxo

Avstängd
1957 tillbringade jag och några skolkamrater samt lärare februarilovet på nänmda fjällstation. Ingen väg dit

ingen el på plats. Karbidlampor lyste upp. Höjdpunkten var en kväll med dans, värdinnan tog in en cykel,

höjde upp bakhjulet och satte igång och trampade. Generatorn drev grammofonen så länge hon orkade

trampa. Glenn Millerlåtar.Transport dit och ifrån ( till storlien ) givetvis på skidor.

Nätterna var mörka och tysta !

Lät magiskt härligt. Idag råder raka motsatsen och visst är det bekvämt, men nog kan jag få en nostalgisk tår av ditt inlägg. Jag förstår att STF vill vinstmaximera men var drar man egentligen gränsen? Jag kan tycka att fjällen ska vara så orörd den bara kan bli.

Aktuellt

Äventyraren Tim Marklowski – stora bedrifter och liten miljöpåverkan

Tim Marklowski vill utmana bilden av de stora outdoor-äventyren. Under 2025 gjorde han flera extrema turer – med minimala CO2-utsläpp.

Vinn två par handskar från Hestra!

Vi tävlar ut två härliga vinstpaket med två par handskar vardera: ett i juniorstorlek och ett par av Hestras populäraste skidhandske i vuxenstorlek.

Grattis Utsidan – en av Sveriges äldsta webbplatser har fyllt 30!

2025 fyllde Utsidan 30 år. I årets sista intervju pratar vi med grundaren Christer Lindh om hur sidan kom till, dess historia – och framtid. 10 kommentarer

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips