Typ öppet men fullbokat av stor fest

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Vilka är juryns favoriter inför säsongen vår-sommar 2026? Bland vinnarna finns bland annat en lättviktsryggsäck och en svensk designklassiker.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
1957 tillbringade jag och några skolkamrater samt lärare februarilovet på nänmda fjällstation. Ingen väg dit

ingen el på plats. Karbidlampor lyste upp. Höjdpunkten var en kväll med dans, värdinnan tog in en cykel,

höjde upp bakhjulet och satte igång och trampade. Generatorn drev grammofonen så länge hon orkade

trampa. Glenn Millerlåtar.Transport dit och ifrån ( till storlien ) givetvis på skidor.

Nätterna var mörka och tysta !

1957 tillbringade jag och några skolkamrater samt lärare februarilovet på nänmda fjällstation. Ingen väg dit

ingen el på plats. Karbidlampor lyste upp. Höjdpunkten var en kväll med dans, värdinnan tog in en cykel,

höjde upp bakhjulet och satte igång och trampade. Generatorn drev grammofonen så länge hon orkade

trampa. Glenn Millerlåtar.Transport dit och ifrån ( till storlien ) givetvis på skidor.

Nätterna var mörka och tysta !

Lät magiskt härligt. Idag råder raka motsatsen och visst är det bekvämt, men nog kan jag få en nostalgisk tår av ditt inlägg. Jag förstår att STF vill vinstmaximera men var drar man egentligen gränsen? Jag kan tycka att fjällen ska vara så orörd den bara kan bli.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips