Tvätta ryggsäck

Hur tvättar man en ryggsäck på bästa sätt? Jag har en Haglöfs Tight Pro-ryggsäck som jag skulle vilja tvätta, jag har använt den ganska flitigt vid svettiga aktiviteter och den börjar kännas lite tvättmogen. Det är framför allt axelbanden och ryggplattan som behövs tvättas.

/Fredrik

tvättmaskin 40 grader

Hej !
Jag har god erfarenhet av att tvätta ryggsäckar på 40 grader i vanlig tvättmaskin på 40 grader,
utan sköljmedel (fast man kanske kan ha det).

MVH Mats

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Tvätta..

Hej du!
Om ryggsäcken är mycket smutsig så använder du vanligt tvättmedel, annars Y3. Ryggsäckar brukar vara så pass tåliga att det bara är att knöka in den i tvättmaskinen på lagom värme. Är den gammal så kan "gummi" ytan på insidan skadas, men det brukar gå bra!
Hälsn / Shosho tvättaren

I badkaret..

Min Sho Sho 60l skrubbar jag i badkaret med tvättmedel och diskborste. Mindre ryggor åker in i tvättmaskinen.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips