Tvätta ryggsäck

Hur tvättar man en ryggsäck på bästa sätt? Jag har en Haglöfs Tight Pro-ryggsäck som jag skulle vilja tvätta, jag har använt den ganska flitigt vid svettiga aktiviteter och den börjar kännas lite tvättmogen. Det är framför allt axelbanden och ryggplattan som behövs tvättas.

/Fredrik

tvättmaskin 40 grader

Hej !
Jag har god erfarenhet av att tvätta ryggsäckar på 40 grader i vanlig tvättmaskin på 40 grader,
utan sköljmedel (fast man kanske kan ha det).

MVH Mats

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Tvätta..

Hej du!
Om ryggsäcken är mycket smutsig så använder du vanligt tvättmedel, annars Y3. Ryggsäckar brukar vara så pass tåliga att det bara är att knöka in den i tvättmaskinen på lagom värme. Är den gammal så kan "gummi" ytan på insidan skadas, men det brukar gå bra!
Hälsn / Shosho tvättaren

I badkaret..

Min Sho Sho 60l skrubbar jag i badkaret med tvättmedel och diskborste. Mindre ryggor åker in i tvättmaskinen.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips