Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Tvätta dunjacka men har ingen torktumlare, går det?
Ja, som rubriken säger, vi har flyttat till hus och det finns nu ingen torktumlare att använda. Går det att göra ngt annat trick (en ganska billig dunjacka så jag vågar chansa) än att torka i tumlare med golfbollar?
När det är något stort och dyrt som jag inte har (som svets, fräs och pelarborrmaskin) så brukar jag låna, precis som det finns dom som lånar en av mina symaskiner om dom inte har någon egen.
Har du någon släkting, som en kusins svåger till morsans faster?
I somras gjorde jag en solovandring genom naturreservatet Kvikkjokk-Kabla fjällurskog. En fin tur i landets mest orörda urskog och vidare upp på det ...
4 kommentarer
Med start I Vaisaluokta (båt från Ritsem) vandrade jag en del av Nordkalottleden till Sulitjelma i Norge. Därifrån gick jag söderut genom Junkerdals ...
1 kommentar
Ett stenkast från den italienska gränsen ligger den lilla rivieran. Kantonen Ticino packar en svårslagen mix av Alpernas berg och tropisk riviera, ...
2 kommentarer
”Jag vill inte åka hem”, sa Dana till kameran. ”Det är något med Sverige som är svårt. Jag kan inte förklara det.”
Jag gjorde de sista intervjuerna ...