Tvätta dunjacka men har ingen torktumlare, går det?

Ja, som rubriken säger, vi har flyttat till hus och det finns nu ingen torktumlare att använda. Går det att göra ngt annat trick (en ganska billig dunjacka så jag vågar chansa) än att torka i tumlare med golfbollar?

/Andreas

Be om hjälp

När det är något stort och dyrt som jag inte har (som svets, fräs och pelarborrmaskin) så brukar jag låna, precis som det finns dom som lånar en av mina symaskiner om dom inte har någon egen.
Har du någon släkting, som en kusins svåger till morsans faster? :cool:

Per

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Det är tennisbollar och inte golfbollar som gäller ;)

Förlåt, man kan undra på vad jag tänker på. Inte vill jag spela golf i alla fall, använder helst inte bollar alls ;).

Jag har faktiskt köpt ett paket tennisbollar en gång - för att tvätta dunjackor... Dom ligger bland tvättmedlen hoppas jag.

/Andreas

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips