Två kartor i 60csx

Någon som vet om man kan köra två olika friluftskartan pro i en 60 csx samtidigt om man tex vandarar i gränslandet mellan två kartor?

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Du kan ha minnet fullt med gröna kartor. Om du går in i kartmenyn så står det Visa omr9, dölj om8 osv.
Nemas problemas.

Det går att ha

många olika slags kartor som täcker samma område men då har vägkartan prioritet så du måste dölja den för att se topografkarta eller sjökort.

Thure

Tack för dom snabba svaren..

Hittar ingenstans om hur stora minneskort just denna GPS tillåter. Har ett 6 gb sandisk liggande hemma om jag köper GPSen. Funkar det att köra med ett sånt stort?

2 GB räcker långt. Det finns en begränsning hur många "kartbitar" man kan kan hantera i GPSen så det är snarare begränsningen.

Garmin säger max 2GB i manualen. (det innebär inte att större kort funkar)

Flera kartor fungerar hur bra som helst.
Ladda in dem med hjälpa av Mapsource bara.

Byt till den aktuella kartan:
Markera vilka kartblad som ska föras in.
Byt till nästa karta:
Markera vilka kartblad som ska föras in.
Starta överföringen.

Klart!

Jag menade så klart "(det innebär inte att större kort nödvändigtvis INTE funkar)

Ska sluta skriva när jag är trött...

Garmin säger -15°C som lägsta användningatemperatur tydligen.
Har ännu inte provat i minusgrader själv.

Du vet säkert att batterierna tar mycket stryk när det är kallt. Det kan vara de som lägger av före GPSen.

/Peter

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips