tunna ulltröjor för sommarbruk som inte är kroppsstrumpor?

Hej jag är intresserad av att testa använda ullplagg på sommaren, typ som en tshirt, kortärmad eller långärmad , fast av ull. Tunn.

Mina erfarenheter av ulltröjor är dock att de är väldigt slankiga och mjuka och faller över kroppen som en kroppsstrumpa. Jag har två ullunderställ som är så. De har jag mycket glädje av, men man vill ju inte visa sig bland folk i enbart dem. De är vävda så att de avslöjar minsta fettvalk på ett olyckligt vis. Det har inte med storleken att göra utan att de är så mjuka

Finns det supertunna ullplagg som har en mer normal tshirtpassform så man inte ser ut som en gris i trikå?
 
dressman har vanliga tröjor i merinoull. Helt vanliga. Sa jag att de ser ut som helt vanliga tröjor? Billiga också. Brothers kanske har också.
 
Jorå, helt säker. De har flera olika alternativ och färger. Från typ 299 kr. Var o kollade en gång när jag inte ville köpa Aclima eller Icebreaker o allt vad de heter eftersom de kostar multum. Anledningen till att jag inte köpte dressmans var att jag ville ha åtsittande för att ha som basplagg. Dessa var som en vanlig långärmad bomulls-t-shirt men i merino. Kollade inte om det fanns kortärmad version. V-krage lr vanlig rundad.
Ibland står det inte skyltat att det är merino så det är bara att fråga eller kolla på lappen.
 
Ja, då får jag kolla upp Dressman. Är ju alltid intressant med ett billigare alternativ.
Tycker mer etablerade sportmärken ofta är orimligt dyra då det kommer till ullplagg.

Ser att icebreaker merino har en del som ser intressant ut på bild, men de kostar förstås multum.
 
Jag tycker att Aclimas tunnare t-shirts sitter ganska normalt. Har en långärmad som är direkt säckig på mig (jag är mellan två storlekar och tog den större) och även en t-shirt som jag upplever som helt normal i passformen.

De jag har är kort och långärmad variant av denna http://www.aclima.no/products/lightwool/men/t-shirt

Samma tyg men lite andra sömmar än ovan länkade t-shirt classic verkar det som. Jag är i alla fall väldigt nöjd med dem.
 
Toppen. De där acclima tshirtarna såg ut att kunna uppfylla mina behov.
Ska nog slå till och beställa hem den där classic-varianten.
 
Riktiga cykelaffärer har värme t-tröjor att ha under jersyn när både ärmar och ben behövs. Syntet och lammull rekommenderas gärna.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.