Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Är det någon som har erfarenhet av Trekking Mahlzeiten? Kvalitet och smak? Jag är trött på Blå Band och vill ha något annat på Sarek-turen men hinner inte torka själv.
Har tyckt att det är konstigt att de inte dyker upp oftare i diskussioner om torrmat... Ofta välkryddat och framför allt chili con carnen är grym! Finns bland annat på GetOut.
Jag och mitt vandringssällskap roade oss med att betygsätta lite olika mat för två år sen, finns på http://www.folder.nu/sarek/utrust2.htm. Kanske kan ge lite inspiration..?
Tack Hedman! Ska ta mig en titt. Om det är fler som har erfarenhet av Mahlzeiten så fortsätt skriva. (Att skriva att Real är bra behövs inte det framgår lite överallt på det här forumet)
Tycker att många av de torkade rätterna smakar lite likt efter ett tag. Jag brukar torka egen mat. ganska billigt i jämförelse och det finns inga gränser för vad man kan hitta på. Allt går att torka. Till och med ägg. Det tar kanske några kvällar men inför en vecko tur eller två är det helt klart värt det ekonomiskt.
Jag gjorde min första vintertur på 10 år genom Sareks södra gränstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tänkt att gå genom Änok, ...
5 kommentarer
Kan du verkligen se en elftedel av Sverige från Kebnekaise? Det låter imponerande – men är det sant? Jag testade påståendet, från svenska fjäll till ...
Näst sista etappen! Mer om det snart. Men först ngt om ngt som ligger varje turåkare varmt om hjärtat: mat!
På de flesta depåstopp har det funnits ...
1 kommentar
Det handlar inte bara om lättare utrustning; det handlar om att välja det som verkligen betyder något för ditt äventyr, sortera bort saker som inte ...
1 kommentar