trattisar sena i år?

Jag har varit ute i tre olika områden nu där jag brukar hitta trattisar i stora mängder, men jag har inte hittat en enda.

Är dom ovanligt sena i år eller är det jag som börjar få dålig syn? Jag bor i stockholmsområdet.

Sena

Ja, definitivt är dom sena. var ute i helgen i Falköpngstrakten. Hittade ca en liter halvstora men massor av små som kommer, hittade även små soppar som väl är en månad sent. Så hav tålamod :)

Jag bor också i Stockholm och har inte heller hittat trattisar på något av mina ställen i år. Har börjat undra lite faktiskt, men förhoppningsvis är de bara sena.

Hitta massa i Juli läng bohuskusten men det kom en andra boom nu.Va ute o speja i helgen, så det har ploppat upp
en ny skörd redo att beskatta

Aktuellt

Springa, vandra, fascineras – redaktörens möte med platåberget

Utsidans redaktör Philipp spenderar en helg på Billingen, Västergötlands största platåberg och en av nyckelplatserna i Sveriges första UNESCO-geopark.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Till minne: Lars Fält, överlevnadsexpert och författare

Lars Fält, en av Sveriges största profiler inom friluftslivet, har gått bort. Utsidans medarbetare Gabriel Arthur berättar om möten med författaren.

Vinn Haglöfs Breeze Mimic Hood!

Nu har du chansen att vinna vinterns nya favoritjacka från Haglöfs. Vi tävlar ut en vardera av dam- och herrmodellen i valfri färg och storlek!
I helgen går min fru på kurs hos friluftsfrämjandet i värmdö så jag ska ut med ungarna i de trakterna på nytt försök efter trattisar. Om någon kan peka mig i rätt riktning i det området skulle det uppskattas. Värmdö verkar rätt stort.

Bor i Eskilstuna trakten, bara någon enstaka liter trattisar och rödgul trumpetsvamp. Men å andra sidan ett par kassar svart trumpetsvamp :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips