Trangia gelbrännare
- Trådstartare Snödrivan
- Start datum
Påminner om napalm i konsistensen. kör med dragon från BCB. funkar riktigt bra. Man ska inte ha så bråttom när man använder gel.Det finns en gelvrännare till Trangia är något jag inte testat. Det står på något ställe den ger något mer effekt än vanliga brännaren? Hur funkar gel? Napalm eller mer flytande och kan man ha det trangia tspritflaska?
Har du provat skalet efter värmeljus utan trangiabas/vindskydd? Vad använde du då för att hålla upp grytan?Finns en rätt färsk tråd om detta. Man måste ju inte köpa just Trangias lilla kopp, i princip vilket burklock som helst eller någon liten metallask funkar. Jagar man gram så är skalet efter ett större värmeljus perfekt![]()
Nej, inga tunga skrymmande Trangiadelar utom själva grytan, som jag ändå väljer för storleken, formen och vikten (80 g, lättast i relation till innehållen volym av alla i den storleksordningen).Har du provat skalet efter värmeljus utan trangiabas/vindskydd? Vad använde du då för att hålla upp grytan?
Man kan använda lite vad som helst. Förra sommaren var jag ute ca 4v totalt sett med värmeljus-skal, jag hittade alltid något att ha under grytan. På bilden är det 2 värmeljus-skal grädda i varandra, med hål i den översta. Tanken var att minska risken att spilla ut bränslet. Hade t-röd. Ska köra samma i sommar men prova gel.Har du provat skalet efter värmeljus utan trangiabas/vindskydd? Vad använde du då för att hålla upp grytan?