Träna Mentalt!!..

Hej jag bara undrar!!!..

Hur lär man sig att träna upp psyket!..
Liksom det är väl inte alla som klarar av att cykla till Everest som Göran kropp gjorde..!!

Vill gärna ha ett bra svar hehe:)

Mvh Huss
 
Mental träning

Ett sätt är ju att träna när man minst känner för det och när det är jobbigast väder.
 
Lars-Eric Uneståhl och många med honom har avslappningsband där du efter några veckors övning går mer och mer mot mental träning, dvs sätta upp mål och se dig själv nå det osv. Sök på "mental träning" på internet så får du många träffar!
 
...

mental tuffhetsträning är en bok jag skulle rekomendera.. skriven av unesthål och finns att köpa på SISU

tror också mycket att på träna när det är som jobbigast och tråkigast..

så fort jag hittar en bra sele kommer jag att börja dra däck på morgonen på min halvmil till jobbet.. hoppas det hjälper mig..
[Ändrat av T.Setterborg 2004-11-23 kl 21:44]
 
Träning, visst kan det nog ge en viss skillnad. Dock så tror jag att helt enkelt inte alla har det "psyke som krävs" för vissa saker.

Som vanligt gäller det att utsätta sig för sakerna tillräckligt mcyket för att man ska börja tycka det är ok. Precis som med allt annat.

Personligen tycker jag allt fysiskt är lättare än tex något så enkelt som att ringa till någon av det motsatta könet för första ggn med avseende att bjuda ut henne. Det är något som jag antagligen aldrig kommer att lära mig...förstår inte ;)
 
Re: Mental träning

XPAT; sa:
...när det är jobbigast väder.
Träna när vädret är på dåligt humör är ett bra sätt att förbereda sej mentalt inför en utmaning,tycker jag, man känner sej väldigt duktig efteråt.
Under träningspassen tänker jag mycket på vad jag tränar för och hur lång tid det kommer att ta. Cykeltränar jag inför Vätternrundan tänker jag på att jag ska sitta på cykeln tretton-fjorton timmar, jag ska orka, det ska gå, jag kan....
Hälsn. BrittMarie
 
Kontrollera sitt psyke

Hej Sebbe!

Jag vet att du har min mail. Hör av dig så kan jag svänga i hop en stegutbildning åt dig. Mest handlar det om att känna att man är förberedd, mentalt inställd, fokuserad, erfarenhet men framför allt att man har rätt tänk kring problemlösning.

Att göra det omöjliga är ganska lätt, bara man vet hur man mentalt skall kontrollera sitt psyke.

Niclas,,
 
En bra första bok! - Möta motstånd!

Hej, har du läst boken "Möta motstånd" som är skriven av Johan Plate och Thomas Fogdö. Boken är en perfekt introduktion till ämnet "mental träning". Den är lättläst och innehåller väldigt mycket nyttigt om du tidigare inte läst mycket om idrottspsykologi.

Boken är väldigt bra att läsa även för den som inte är ute efter att just träna mentalt.
Handlar bl a om Thomas Fogdös skada och hans väg tillbaka till livet.

/
 

Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.