Trädtält

Bilagor

• Trädtält.jpg
    Trädtält.jpg
    78.1 KB · Visningar: 7,998
Jag såg det också och funderar över hur det funkar. Det måste bli en otroligt hög dragpåkänning i linor och på tältbotten för att klara att hålla exempelvis tre pers á 100 kg inklusive lite packning i ett plant skick. Därtill måste det fresta på de anslutna träden rätt mycket, jämfört med en hammock för en person. Men man blir helt klart nyfiken!

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Aircontact Pro – designad för de stora äventyren

Vandra med kvalitet! När packningen är tung och terrängen krävande gäller det att ha riktigt bra utrustning. Med Aircontact Pro har deuter skapat en ...

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Gör man en bildsökning på nätet, så finns det trädtält i en massa olika former och upphängningar. Jag antar att det finns ett marknad för folk som är rädd för vad som rör sig på marken? För praktiska är de ju rimligen inte!

Och hur kommer man in och ut, särskilt om den sitter lite högt som den röda på bilden.

Det gäller att vara vaken när man kryper ut och skall pinka på morgonen :)

Senast ändrad:
Det känns som att man ska vara ganska vig och smidig om man ska lyckas ta sig upp i tältet med en repstege. Inte helt lätt.

Annars antar jag att det kan vara ganska skönt med ett hängande tält? Man slipper ju ojämn mark iaf... Lite väl besvärligt dock, men jag gissar att barnen skulle gilla att ha det som lektält... Jag skulle gilla att ha det som lektält i ärlighetens namn :D.

Spontant känns det mest som en kul grej för barnen i trädgården och mindre som något användbart i det fria. Jag misstänker att de är ganska tunga, med tanke på hållfastheten i materialet. Men annars är idén bra. Man behöver inte bekymra sig om rötter, lutning eller stubbar på marken. Dessutom funkar de ju som tarp om man vill det, i och med att man kan sitta under dem (med tillräcklig höjd) och laga mat och annat.

Det känns som att man ska vara ganska vig och smidig om man ska lyckas ta sig upp i tältet med en repstege. Inte helt lätt.

Annars antar jag att det kan vara ganska skönt med ett hängande tält? Man slipper ju ojämn mark iaf... Lite väl besvärligt dock, men jag gissar att barnen skulle gilla att ha det som lektält... Jag skulle gilla att ha det som lektält i ärlighetens namn :D.

https://www.youtube.com/watch?v=Fg6HgaNH5ww

Om en rör sig i ett sådant tält, så rör sig nog också de andra vare sig de vill eller ej!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips