Tråd för klimatdebatt

När ämnet nu är inne på elbilar så kan jag som trailerdragarchaufför säga att det har dykt upp ytterligare ett irritationsmoment på motorvägarna.

Husvagnsförare har alltid irriterat lastbilschaufförer när dom bromsar trafiken i 75-78 km/tim.

Det senaste irritationsmomentet dom senaste åren är elbilar som bromsar trafiken i 75 km/tim för att spara på batteriet, och det är extremt vanligt på vintern när det är minusgrader.

Jag kan nog tala för alla chaufförer att vi hatar det beteendet!!

När ämnet nu är inne på elbilar så kan jag som trailerdragarchaufför säga att det har dykt upp ytterligare ett irritationsmoment på motorvägarna.

Husvagnsförare har alltid irriterat lastbilschaufförer när dom bromsar trafiken i 75-78 km/tim.

Det senaste irritationsmomentet dom senaste åren är elbilar som bromsar trafiken i 75 km/tim för att spara på batteriet, och det är extremt vanligt på vintern när det är minusgrader.

Jag kan nog tala för alla chaufförer att vi hatar det beteendet!!

Hm, nu ska jag inte komma här och påstå att du hittar på men... Åtminstone på min bil så finns det ett "ECO+-läge" att koppla in när man verkligen vill spara på batteriet. (Jag har använt det typ en gång på sju år) Det begränsar hastigheten till 90 km/h, inte några 75-78. Så med tanke på att högsta tillåtna hastighet för lastbil med släp är 80 km/h så borde det inte orsaka dig några problem.

Sedan är det uppenbarligen inga speciellt smarta elbilsförare de där du talar om, (om de ens existerar). Vem i hela världen lägger sig framför en tradare i 75-78 km/h istället för bakom i 80 km/h om man nu vill spara maximalt med ström?

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
Sedan är det uppenbarligen inga speciellt smarta elbilsförare de där du talar om, (om de ens existerar). Vem i hela världen lägger sig framför en tradare i 75-78 km/h istället för bakom i 80 km/h om man nu vill spara maximalt med ström?

Dom lägger sig inte framför, utan man kommer ifatt dom och sen är det ett h-e att komma förbi dom.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.