Det är som med alkohol. Stämningen stiger upp till en viss gräns.Å glöm inte att koldioxid är livets gas. Ju mer koldioxid i atmosfären, ju mer biomassa kan ju bildas av koldioxiden.
/Niklas
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Tråd för klimatdebatt
- Trådstartare Gamla_Sverige
- Start datum
Vad menar du med att ”fortsätta med sina höga koldioxidutsläpp”? Var finns det att läsa?EU vill använda vår skog som ”kolsänka” för att kunna fortsätta med sina höga koldioxidutsläpp. Myndigheterna i Sverige fogar sig. EU-beslut blir till svenska lagar.
Ge även exempel på att svenska myndigheter fogar sig. Antar att du menar utsläppen.
Att EU-beslut blir svenska lagar sker inte per automatik. Det beror på hur besluten tolkas av respektive land, och även vilken typ av beslut det handlar om.
Det finns intressanta poddavsnitt om PFAS och det som boende i Kallinge råkat ut för.Ett exempel bland många är PFAS-kemikalier. Jag har letat efter en tråd om det på Utsidan, men inte hittat någon. (Skulle gärna se en sådan tråd för att lära mig mer om den frågan.)
Senaste nyheten i detta långdragna finns här, https://www.svt.se/nyheter/lokalt/b...gens-nya-bevis-skadestandsfragan-tas-upp-igen
Lyssna gärna här, https://www.sverigesradio.se/avsnitt/forgiftade
Har du inlogg på gotamedia så finns en hel del i lokaltidningarna BLT och Sydöstran om PFAS i Ronnnebys dricksvatten samt utan inlogg på P4 Blekinge.Det finns intressanta poddavsnitt om PFAS och det som boende i Kallinge råkat ut för.
Senaste nyheten i detta långdragna finns här, https://www.svt.se/nyheter/lokalt/b...gens-nya-bevis-skadestandsfragan-tas-upp-igen
Lyssna gärna här, https://www.sverigesradio.se/avsnitt/forgiftade
/Patrik, i Karlskrona som är 3 mil från Ronneby och får drickvatten från annan vattenkälla
Kanske annan skribent i tråden behöver det mer. Jag har följt detta om PFAS i många år…känner mig informerad.Har du inlogg på gotamedia så finns en hel del i lokaltidningarna BLT och Sydöstran om PFAS i Ronnnebys dricksvatten samt utan inlogg på P4 Blekinge.
/Patrik, i Karlskrona som är 3 mil från Ronneby och får drickvatten från annan vattenkälla
OTKanske annan skribent i tråden behöver det mer. Jag har följt detta om PFAS i många år…känner mig informerad.
Och om man inte vill använda vattnet i kranen så kan man ju brygga automat-kaffe på elementvatten på flygflottiljen:
Vatten från element i kaffet
Ett tiotal anställda vid Blekinge flygflottilj F 17 har under två års tid druckit kaffe gjort på vatten från element sedan en kaffeautomat varit felkopplad.
/Patrik
Aktuellt
ANNONS
Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig
Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.
Jepp...vi pratade på jobbet om det då när det hände, eller uppdagades, då jag arbetade med fjärrvärmedistribution då. Intressant att det kan bli felkopplat...OT
Och om man inte vill använda vattnet i kranen så kan man ju brygga automat-kaffe på elementvatten på flygflottiljen:
![]()
Vatten från element i kaffet
Ett tiotal anställda vid Blekinge flygflottilj F 17 har under två års tid druckit kaffe gjort på vatten från element sedan en kaffeautomat varit felkopplad.www.svt.se
/Patrik
Nog om det. OT.
Vad menar du med att ”fortsätta med sina höga koldioxidutsläpp”? Var finns det att läsa?
Ge även exempel på att svenska myndigheter fogar sig. Antar att du menar utsläppen.
Att EU-beslut blir svenska lagar sker inte per automatik. Det beror på hur besluten tolkas av respektive land, och även vilken typ av beslut det handlar om.
Svar på första frågan: Inlägg #69 som har diskuterats flera gånger i tråden.
Svar på andra frågan: Gör en webbsökning på ”implementera EU-direktiv”, samt följande ord: eu-direktiv skogsbruk kolsänka. Svaret dyker upp direkt och är lätt att hitta.
Jag gör helt fel när jag hjälper till med sådana här saker.
Länka så slipper jag fråga. Du skriver en massa saker…klart man blir nyfiken var du får allt ifrån.Svar på första frågan: Inlägg #69 som har diskuterats flera gånger i tråden.
Svar på andra frågan: Gör en webbsökning på ”implementera EU-direktiv”, samt följande ord: eu-direktiv skogsbruk kolsänka. Svaret dyker upp direkt och är lätt att hitta.
Jag gör helt fel när jag hjälper till med sådana här saker.
Länk…det är ganska lätt.
Dela:
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg