Trackingschool Sweden

Den där har vi haft en lång tråd med och om för några år sedan här på forumet.
Inget du ska lägga några pengar på.
Men tråden var rolig, jag utmanade på personspår men det antogs aldrig, ändå kunde han spåra vad som helst när som helst.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Den där har vi haft en lång tråd med och om för några år sedan här på forumet.
Inget du ska lägga några pengar på.
Men tråden var rolig, jag utmanade på personspår men det antogs aldrig, ändå kunde han spåra vad som helst när som helst.

Jag får en kännsla av flummeri då jag kollar in siten. Har försökt att göra en "sökning" i ämnet här på forumet men det misslyckades. Kan du hitta igen tråden och länka?

Ramlar in bara sådär, har läst länken från 2007 och blir lite full i skratt både åt romantikern och prylaren.
Visst kan vi, utan att lägga en krona på någon kurs, bli lite skarpare i sinnena.
Skulle dock aldrig gå i fjällen utan karta/kompas , segla utan sjökort.
.
Roligaste händelsen var nog när jag solo skulle ut på Sörmlandsleden. Flickvännen förfasade sig över att jag inte skulle ha klocka så jag tog fram kompassen och tala om att klockan är typ 11:20 Jag missade på 13 minuter och hon höll tyst. Hade en härlig solovecka.
Visst kan vi vässa våra sinnen och avstå från high-tec gå på low-tec eller no-tec.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips