Tough Viking löparskor

Någon som har tips om vilken typ av skor som är bäst när man springer Tough Viking.
Jag har anmält mig med jobbet för att springa i vår. Har löpt en del innan men inte med den typ av hinder som är längs banan.
Jag bara gissar att vanliga löparskor är för "sladdriga". Samtidigt behövs bra grepp vid hinder där man ska springa på en ramp. Känns som om det är väldigt skiftande underlag längs banan.
Tacksam för tips.
 
Orienteringsskor med ståldubb ger fantastiskt grepp, jag brukar ha det när jag kör swimrun. Men om du är inne på såna skor bör du kolla först att det är tillåtet i tävlingen. Jag tränade på hinderbana en period och där fick man inte ha ståldubb, för det slet för hårt på hindren.
 
Orienteringsskor med ståldubb ger fantastiskt grepp, jag brukar ha det när jag kör swimrun. Men om du är inne på såna skor bör du kolla först att det är tillåtet i tävlingen. Jag tränade på hinderbana en period och där fick man inte ha ståldubb, för det slet för hårt på hindren.
Tack för det tipset. Kan ju tänkas att ståldubb är förbjudet. Ska kolla det.
Vilket märke av skor har du använt?
 
Mina personliga favoriter är Inov8 X-Talon serien, har aldrig upplevt att jag saknat grepp på något underlag (förutom is/snö). Finns i flera varianter med olika bredd på lästen m.m.
 
Tack för det tipset. Kan ju tänkas att ståldubb är förbjudet. Ska kolla det.
Vilket märke av skor har du använt?
Jag har skor från Bold, de har hängt med länge så det är bra kvalitet. Men jag vet inte om de är bättre än andra märken. Om du köper ståldubbat så kolla gärna om skorna har "stockdubb". Det är en eller flera dubbar som sitter mitt under hålfoten, och som är kanonbra om man ska springa över en blöt trädstam.
 
Jag har skor från Bold, de har hängt med länge så det är bra kvalitet. Men jag vet inte om de är bättre än andra märken. Om du köper ståldubbat så kolla gärna om skorna har "stockdubb". Det är en eller flera dubbar som sitter mitt under hålfoten, och som är kanonbra om man ska springa över en blöt trädstam.
Menar du märket VJ, modellen Bold? (Menar inte att besserwissra!)
Jag har ett par mycket bra VJ, modellen XTRM, och förutom Bold så brukar även Irock få fina omdömen.
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.