Torrsäck med axelremmar?

men har du så stort packutrymme i kajaken att du får ner en full 30-40 liters? för jag antar att vattentätheten är för paddlingen och svårt att se nyttan om man måste tömma den vid nedpackningen i kajaken. En öppen kanot kan jag förstå men i kajak brukar det va svårt om de inte är prijons som har enorm utrymmen. Jag kör med två 20 liters där bak och det blir tight.

För vandring och kajak skulle jag hellre välja nån packbar, lätt som man kan lägga de mindre drybagsen i men som inte behöver va vattentät.
 
men har du så stort packutrymme i kajaken att du får ner en full 30-40 liters? för jag antar att vattentätheten är för paddlingen och svårt att se nyttan om man måste tömma den vid nedpackningen i kajaken. En öppen kanot kan jag förstå men i kajak brukar det va svårt om de inte är prijons som har enorm utrymmen. Jag kör med två 20 liters där bak och det blir tight.

För vandring och kajak skulle jag hellre välja nån packbar, lätt som man kan lägga de mindre drybagsen i men som inte behöver va vattentät.

Jag har en ganska stor kajak, även om det inte är en Prijon - min är en Tahe Mari 3 extra - ovala packluckor både fram och bak med gott om plats (dessutom fikalucka). Så om säcken är lite långsmal funkar det men miinste en föröver och en till akterut. Men det räcker absolut med en med bärremmar -det är ju inte kajakvandring. Det är paddling med liten bonuspromenad jag vill lösa.

/Patrik
 
Ortlieb X-Plorer har jag använt en del, 35-litersvarianten. Robust konstruktion, och hyfsad att bära på ryggen. Har dock inget höftbälte.

Jag brukar oftast ha med en extra liten ryggsäck för sådana ändamål. En Sea to Summit ultra-sil daypack tar inte stor plats i packningen. Vill man ha en vattentät finns Ultra-sil Dry Daypack.
 
Har beställt denna 30l, nedsatt till 299 kr nu på eftersäsong, inget magbälte men ryggremmar
Fanns även en 60l med magbälte, avtagbara remmar, nedsatt från cirkus 1000kr till omkring 500 men kändes lite för stor.
Får återkomma efter leverans med första intryck.

/Patrik
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.