Torp_2

Rungá; sa:
Nu har jag hittat mitt torp. Den kan vara i behov av lite upprustning? Var det finns vet jag inte, bara torpmannen vet så han kansek kan berätta när han loggar in igen.
Ja, det ser ut att behöva lite spik & sånt.. men platsen verkar ju vara väldigt fin! :)

öringen; sa:
Sant. Men det utgår ju ifrån att HAN läser det du skrivit ;)
Ja det kan man ju fundera på nu när ha flyttat ut i skogen så han inte ens har förbindelse med omvärlden.
Malindo; sa:
Mâste det ligga mitt i i lapphelvetet? Annars kanske det här torpet pâ Mallis kunde vara nât? Garanterat inget rinnande vatten, ej heller el, men öppen spis och fotogenlampor.
'Torpe' ser bra ut men det är en bil i vägen. Finns det bäck, kallkälla eller brunn? Mycket passande eremithydda.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Rungá; sa:
Nu har jag hittat mitt torp. Den kan vara i behov av lite upprustning? Var det finns vet jag inte, bara torpmannen vet så han kansek kan berätta när han loggar in igen.
cpic4284814644d1a.jpg

Det finns en fjord innom gångavstånd, så det går att leva på sill, torsk och sej. Jag fann detta ställe när jag var på väg mot Tromsö från Karesuando. Tror till och med att det fanns en bensinmack innom nån kilometer. (Så att man kan köpa kaffe och salt.) Sök på skibotn på google. (med bilder).

http://perso.wanadoo.fr/pierre.sonz...yages/Norvege/Images/skibotn_maisonrocher.jpg

Lev väl!
Patrik

chinerunner; sa:
Är det torp_2 som är för mallis och norge?
För funna torp tycker ju jag men jag bestämmer ju inte inriktnigen på denna tråd när det finns SÅÅÅÅ många TRÅDURSPÅRARE. I västmanland finns det bara sunkiga torp. Om två veckor kan jag kanske ... nej, den ligger inte vid vatten. Mera torp!

"fjälltorpet" som jag tidigare diskuterat kommer det definitivt bli strid om!! Jössess, nu är t.om självaste Lars Monsen (villmarking nr.1) med och försöker köpa!! :)

Men jag tror inte han har tillräckligt med $ för att hänga med till slutändan.... spännande oavsett! :)

Torpdrömmare måste planera, det är bara inte att rusa ut och köpa första bästa. Man kanske hittar ett torp där man trivs och vill stanna på sin ålders höst och sitta och mysa vid vedspisen.
Kanske man skall unvika Kalix trakten, eller fasans tanke det kanske är så i hela landet?
Tvingas ligga kvar på sjukhuset - hemtjänsten får inte elda i kamin 20051026 NSD
Iofs bor damen i villa men hemtjänsten gör säkert ingen skillnad mellan torp å villa. De skall ju göra så lite som möjligt.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips