Torp_2

Aktuellt

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Detta är ett sjukt bra fynd!!! :)

1_-1867326345_hoved.jpg

http://www.finn.no/finn/realestate/...nkode=6122501&sid=4a0ZfygC2057571&pos=1&tot=8

(jag klipper in från tråden "torp")

Rungá; sa:
Manngårde är för stora för mitt behov och det alternativ du erbjuder är F U L T någon form av pseudostabbur.
Tomten är ju helt sjukt bra, och här kan man faktiskt riva allting och bygga vad man vill. Vilket också bekymrar mig!!!

Men.. jo.. det är bara ett litet problem kanske! Jag är ju dock en kyckling, men att vandra ensam förbi där på kvällen är väl en sån sak som man bara gör 1 gång! :)

Mepps1; sa:
(jag klipper in från tråden "torp")

Rungá; sa:
Manngårde är för stora för mitt behov och det alternativ du erbjuder är F U L T någon form av pseudostabbur.
Tomten är ju helt sjukt bra, och här kan man faktiskt riva allting och bygga vad man vill. Vilket också bekymrar mig!!!
Skall man köpe ett stortorp riva ner allt och bygga ett plasttorp. Ne de ej ju Kirstångens grej. Jag vill ha genuin timring med drag i springor. Ev någon grånad ribbpanel. ...*letar*....

Nu har jag hittat mitt torp. Den kan vara i behov av lite upprustning? Var det finns vet jag inte, bara torpmannen vet så han kansek kan berätta när han loggar in igen.
cpic4284814644d1a.jpg

cpic3fba534dded8e.jpg

Mâste det ligga mitt i i lapphelvetet? Annars kanske det här torpet pâ Mallis kunde vara nât? Garanterat inget rinnande vatten, ej heller el, men öppen spis och fotogenlampor.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips