Toalettpappersdispenser

Vad du behöver:

- En toalettpappersrulle med fast form, inget mjukt sladdrigt utan så hårt rullad som möjligt.
- En systembolagspåse
- Ett buntband
ImageUploadedByTapatalk1393279678.496075.jpg

Börja med att ta ur centrumhylsan genom att föra in ett finger mellan hylsan och de innersta papperslagren. Tryck hylsan mot centrum.
ImageUploadedByTapatalk1393279699.146666.jpg

Lyft upp hylsan och låt pappret följa med en bit.
ImageUploadedByTapatalk1393279713.480872.jpg

Riv av pappret så att det står upp cirka 15-20 cm.
Placera pappersrullen i påsen
ImageUploadedByTapatalk1393279727.248794.jpg

Snörp ihop påsen och tag buntbandet och gör en ögla ca 5cm i diameter och lägg denna runt påsen. Mitt buntband var för kort så jag fick skarva ihop några och lägga det två varv runt. Längden på buntbandet bör vara minst 20 cm.
ImageUploadedByTapatalk1393279743.317098.jpg

Vik ner överskottet av påsen och sträck ordentligt.
ImageUploadedByTapatalk1393279757.486413.jpg

Knyt några knutar på undersidan
ImageUploadedByTapatalk1393279773.087287.jpg

Tadaaaaa! Ingenjörskonst på hög nivå!

Efter att man nyttjat ungefär halva rullen så börjar den tappa formen. Vill man undvika detta så kan man skära ut en cylinder av en 2-liters PET-flaska och lägga in mellan påsen och rullen.

/Vojma
 
Senast ändrad:
Gräs och mossa dinns i naturen, ännu en finess att lämna hemma.
go tur

Ps min hushållsppersrulle ser ut som förslaget. Envar gör sina val.
 
Våtstarkt är väl ingen bra idé, då måste man bränna det eller bära hem. Nej, riktigt mjukt och fluffigt ska det vara, då bryts det ner fort. Jag brukar ha pappret i en fryspåse.
 
Man lånar ju bara mossa...sen trampar man hålet lite djupare...sen gör man det man skall...stoppar ned pappret och trycker tillbaka mossan.

Jag har faktiskt kollat i sen sån geocashe jag lämnat efter nån månad.Fanns bara fin jord och mossan levde glada dagar.

Löst papper kan faktiskt ta nått år innan det är borta om vädret är åt det kallare och torrare hållet.

En annan variant på påsen med mittutdragning jag kört med var med en plastburk som matcha en
rulle,finns på tvättmedelsavdelningen nått "vanish" bla.Väger inget och vattensäkrar helt.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.